Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte skaffa mig en Macbook 2.1ghz med 2 gig ram (uppgraderat)

Jag har en Mbox2 och ProTools LE 7.0 som man fick till.

Operativsystemet som man får till Macbook är OS X 10.5 Leopard.

1. Fungerar ProTools med 10.5 Leopard?

2. Kan jag flytta ProToolsprojekt från Pc till Mac och tvärtom?

3. Om svaret är nej på fråga 1, När?

Tack!

Edit: Plötsligt ändrades frågan till en helt annan! Kolla mitt senaste inlägg där nere!

Redigerat av Fryder
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I nuläget funkar bara protoolsHD med leopard.

Enligt digidesigns hemsida kommer det "snart" till protools LE, men det står inte när.

Jag har provat Protools LE med Leopard och det går att dra igång, men den stoppar hela tiden både under inspelning och uppspelning.

När uppdateringen väl kommer är det ingen gratis nerladdning utan en som måste köpas om du bara sitter på 7.0

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta med att köpa, det ryktas om att macbooken / mbp ska få ny look, som ska hålla bättre och vara mer miljö vänlig. Ryktas också om att macbookpro ska uppdateras i prestanda.

Men som sagt bara rykten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
I nuläget funkar bara protoolsHD med leopard.

Enligt digidesigns hemsida kommer det "snart" till protools LE, men det står inte när.

Jag har provat Protools LE med Leopard och det går att dra igång, men den stoppar hela tiden både under inspelning och uppspelning.

När uppdateringen väl kommer är det ingen gratis nerladdning utan en som måste köpas om du bara sitter på 7.0

Tack för svaret!

Nu är det så här. Jag har fått ett erbjudande från en arbetskamrat. Han säljer sin Macbook 2.4 ghz 2 gig ram för 8000 kr.

Jag är såklart mycket intresserad av att köpa den.

Om jag har fattat rätt, så kommer den nya patchen till ProTools som fungerar till OS x Leopard heta någonting på 7.4? (7.41 t.ex). Då kommer de som redan har 7.4 kunna uppgradera gratis? Stämmer det?

Själv ligger jag just nu på 7.0, men kan uppgradera till 7.3 gratis om jag vill. Att uppgradera från 7.3 till 7.4 kostar 49 euro. Är det så då att jag bara behöver betala 49 euro när OS x Leopard patchen kommer ut?

Arbetskamraten vill sälja sin Mac ganska fort, så jag måste fatta ett beslut.

Hoppades på att ni kunde komma med några fina tips 😏

Att köpa, eller att icke köpa? Det är ju frågan.

Redigerat av Fryder
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej igen!

Allt jag behövde veta stod här: http://duc.digidesign.com/showflat.php?Cat...fpart=1#1259138

Jag ber om ursäkt för att inte tittade där först!

För att svara på mina egna frågor:

7.4 ägare kommer inte behöva betala för att få en uppdatering!

den 4 april sades det att det förhoppningsvis kommer komma om 1 till 2 veckor!

Redigerat av Fryder
Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta med att köpa, det ryktas om att macbooken / mbp ska få ny look, som ska hålla bättre och vara mer miljö vänlig. Ryktas också om att macbookpro ska uppdateras i prestanda.

Men som sagt bara rykten.

Det kommmer ju alltid nya bättre modeller, tyvärr......

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta med att köpa, det ryktas om att macbooken / mbp ska få ny look, som ska hålla bättre och vara mer miljö vänlig. Ryktas också om att macbookpro ska uppdateras i prestanda.

Men som sagt bara rykten.

Det kommmer ju alltid nya bättre modeller, tyvärr......

Det är sant, men enligt rykten ska det bli en fetuppdatering, är själv supersugen på en mbp men ska vänta på uppgraderingen och den nya designen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...