Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag spelar på min Gibson 335, eller min Custom Shop Fender Stratocaster, då KÄNNS det som riktiga instrument. oavsett hur dessa låter, halsen, skruvarna, kroppen, KÄNNS på riktigt. inte som en leksaksgitarr, vilket är vad jag upplever när jag spelar på de flesta gitarrer som ligger under 20 000 kr. på musikaffärer...

Jag letar efter en bra Metal gitarr, till att spela Pantera/Trivium/Metallica låtar med. Och jag är förstås ute efter en bra sound, men också en bra känsla. Jag vet inte om någon förstår vad jag menar här... men om ni gör det, kan ni tipsa om en bra, välbygg, rejäl metalgitarr, som håller stämningen, som KÄNNS på riktigt?

tack i förhand*

Annons
Postat
När jag spelar på min Gibson 335, eller min Custom Shop Fender Stratocaster, då KÄNNS det som riktiga instrument. oavsett hur dessa låter, halsen, skruvarna, kroppen, KÄNNS på riktigt. inte som en leksaksgitarr, vilket är vad jag upplever när jag spelar på de flesta gitarrer som ligger under 20 000 kr. på musikaffärer...

Jag letar efter en bra Metal gitarr, till att spela Pantera/Trivium/Metallica låtar med. Och jag är förstås ute efter en bra sound, men också en bra känsla. Jag vet inte om någon förstår vad jag menar här... men om ni gör det, kan ni tipsa om en bra, välbygg, rejäl metalgitarr, som håller stämningen, som KÄNNS på riktigt?

tack i förhand*

ESP Eclipse

Postat (redigerat)

Det är väl bara att kolla upp (=provspela) metal-gitarrer i samma prisklass som din Gibson och Fender? De flesta tillverkare har ju sådana, ESP, Jackson, BC Rich o s v.

Redigerat av JJRockford
Postat
Det är väl bara att kolla upp (=provspela) metal-gitarrer i samma prisklass som din Gibson och Fender? De flesta tillverkare har ju sådana, ESP, Jackson, BC Rich o s v.

BC rich har inga vanliga gitarrer i den prisklassen, då får man köpa en custombyggd. ESP är nog mest för pengarna i den prisklassen, jackson har blivit överhypade på senare år. Missta inte alla ESP för att vara LTD, det är stor skillnad på japantillverkade gitarrer och korea/kina gitarrer.

Postat
Missta inte alla ESP för att vara LTD, det är stor skillnad på japantillverkade gitarrer och korea/kina gitarrer.

Äkta ESP är säkert hur bra som helst. Men jag tycker även det verkar som om LTD:s gitarrserier 500/1000 har helt OK klass. (Nu är ju jag absolut inte någon expert!) De billigare, dvs 100 och kanske även 400 känns däremot just billigare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.