Jump to content
Annons

Snabbkommando för växling av ljudkort?


tofumannen

Recommended Posts

Gomidda'

Jo så här är det. Jag växlar mellan min guitarport(som går till mina monitorer) och mitt interna audiophile2496(som går vidare till stereon) OFTA(det blir ett antal ggr per dag)

och jag har börjat fundera om det finns nåt snabbkomando för att göra det här? Vet nån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gomidda'

Jo så här är det. Jag växlar mellan min guitarport(som går till mina monitorer) och mitt interna audiophile2496(som går vidare till stereon) OFTA(det blir ett antal ggr per dag)

och jag har börjat fundera om det finns nåt snabbkomando för att göra det här? Vet nån?

Vad menar du med att växla mellan dem? De sitter ju kopplade till olika grejjer, stereon och monitorerna, du behöver då väl inte växla mellan dem? Jag fattar nog inte vad du menar 😛

EDIT: Menar du vid lyssning att du växlar i t.ex mediaspelaren så du växlar mellan stereon och monitorerna för lyssningens skull? Isf kan ju ett alternativ vara att ha en högtalarswitch och bara använda ett ljudkort... Nått snabbkommando i windows XP för val av standard-ljudkort tror jag inte finns...

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo när jag vill kolla på tv eller nåt från datorn så går jag in på ljud och ljudenheter osv för att växla över till det ljudkort som skickar signalen till stereon.

När jag sitter vid datorn vill jag ha ljudet från monitorerna och går då in och ändrar tillbaks till ljudkortet som skickar signalen till monitorerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag vet 😛

Har redan det men eftersom jag växlar så ohyggligt ofta så är det ändå för många klick. Jämför med när jag kör tv-ut. Då har jag control+alt+T och vips så är det färdigt.

Nåja, i-landsproblem onekligen. Tack ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...