Jump to content
Annons

DFH VIKTIGT!

Recommended Posts

kojdavid (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

HÄller pÄ och spelar in en lÄt men Drumkit From Hell..

Men jag e inte nöjd med hur baskaggen lÄter tex, sÄ hur Àndrar jag soundet pÄ den eller byter ut den mot nÄgon som inte finns i DFH?

Àndrar pÄ soundet hade allafall inte skadat, vill att den ska "klicka" mera om man sÀger, typ mer METAL.

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!

Mvh David

Annons
Postat

Om du inte gjort det sÄ finns det en pil vid varje enhet pÄ trumsetet dÀr du kan byta trumma/cymbal.

kojdavid (oregistrerad)
Postat
eller en massiv boost vi 16khz, sÄ blir det riktigt metal:)

e lite nybörjare med detta sÄ vart EQar jag varje trumma? för jag menar i DFH mixern kan man ju inte göra nÄtt..

tacksam för alla som vill hjĂ€lpa!! 😛

kojdavid (oregistrerad)
Postat
Se till att skicka varje del i trumsetet till separata kanaler i din DAW (musikprogram) och processa dÀr som vanligt.

kanske en dum frĂ„ga men hur gör man det? 🙂

verkligen tacksam för hjÀlp!!

• 2 veckor senare...
kojdavid (oregistrerad)
Postat

Som sagt,

Àr det nÄgon som vet hur man skickar varje trumma till egen kanal sÄ man kan Àndra soundet pÄ dem?

Mvh David

DieHard (oregistrerad)
Postat
Hejsan!

Men jag e inte nöjd med hur baskaggen lÄter tex, sÄ hur Àndrar jag soundet pÄ den eller byter ut den mot nÄgon som inte finns i DFH?

Àndrar pÄ soundet hade allafall inte skadat, vill att den ska "klicka" mera om man sÀger, typ mer METAL.

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!

Mvh David

Ett annat tips Àr att skÀra vid vid 250-300hz och höja vid3-5khz

kojdavid (oregistrerad)
Postat
Hejsan!

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!

Mvh David

Ett annat tips Àr att skÀra vid vid 250-300hz och höja vid3-5khz

Hur gör jag det & hur fÄr jag varje trumma ansluten till egen kanal??

Postat

Vad anvÀnder du för program? Du behöver nog ta fram manualen bÄde till det och till DFH. Vilken version av DFH anvÀnder du?

kojdavid (oregistrerad)
Postat
Vad anvÀnder du för program? Du behöver nog ta fram manualen bÄde till det och till DFH. Vilken version av DFH anvÀnder du?

Ojda glömde jag sÀga.. Cubase SX3! jag hittar det inte i manualen hur man gör!

Mvh David

Postat (redigerat)

PÄ DFH mixern sÄ skall du kunna Àndra lÀngst ner...kommer inte ihÄg hur det ser ut i huvudet, sitter pÄ jobbet nu.

Men jag tror att alla kanaler stÄr som track 1.......Àndra sedan bara till olika tracks

Redigerat av joelowe
kojdavid (oregistrerad)
Postat
PÄ DFH mixern sÄ skall du kunna Àndra lÀngst ner...kommer inte ihÄg hur det ser ut i huvudet, sitter pÄ jobbet nu.

Men jag tror att alla kanaler stÄr som track 1.......Àndra sedan bara till olika tracks

Du Ă€r en klippa!!! 😠 verkligen tack!!

Postat
Du Ă€r en klippa!!! â˜ș verkligen tack!!

np â˜ș

kojdavid (oregistrerad)
Postat
Du Ă€r en klippa!!! 😉 verkligen tack!!

np 🙂

Har Ànnu inte fÄttt ordning pÄ det, ser ju i mixern att man kan skicka till olika kanaler, men tex om jag vÀljer kanal tvÄ pÄ baskaggen, hur gör jag sedan? det ligger ju lixom inget i kanal tvÄ för det?

hjÀÀÀÀlp! 😉

Postat

NÀr jag kommer hem ifrÄn jobbet skall jag försöka skapa nÄn lathund Ät dig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.