Gäst Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Hur ska man stämma trummorna, ska man dämpa så man får bort alla toner som blir efteråt, samt från vireveln osv???? A tips på saker som man ska tänka på innan osv??? Så det låter good.
Demonproducenten Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 alla instrument ska alltid stämmas så dom alltid låter bra sångare också
Gäst Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 alla instrument ska alltid stämmas så dom alltid låter brasångare också jo det klart 😉. men det jag tänkte på är att, jag är skit nöjd som det är nu med trummorna osv men är det något spe man ska göra inför inspelning, ex att det låter ju lite i sejar mattan på virveln när man slår på hängpukan, men kan det göra det eller ska det bort helt och hållet???
Lithium Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 alla instrument ska alltid stämmas så dom alltid låter brasångare också jo det klart 😉. men det jag tänkte på är att, jag är skit nöjd som det är nu med trummorna osv men är det något spe man ska göra inför inspelning, ex att det låter ju lite i sejar mattan på virveln när man slår på hängpukan, men kan det göra det eller ska det bort helt och hållet??? GATE - men vänta tills mixen
SyntaxError Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Man kan ju alltid tända stearinljus för stämningens skull....
Gäst Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Man kan ju alltid tända stearinljus för stämningens skull.... HAHAH ja det kör jag på 😄
Staffonly Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 (redigerat) Testa er fram tills ni får ett bra sound på trummorna! Spela in, låter det bra kör ni på det soundet, låter det skit eller så kanske ni inte bara är nöjda, så stämmer ni om dem tills det låter bra på inspelningen. Men soundet beror även på utrustning som du har. Ett dyrt trumset låter för det mesta bättre än ett billigt, men ett billigt kan låta bättre med bra mickar än om du bara spelar in med en chatt mick eller liknande... Så kör på tipset med stearinljus och testa er fram så låter det tillslut bra (förhoppningsvis)... Redigerat 14 maj 2008 av Staffonly
Elof (oregistrerad) Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 alla instrument ska alltid stämmas så dom alltid låter brasångare också jo det klart 😆. men det jag tänkte på är att, jag är skit nöjd som det är nu med trummorna osv men är det något spe man ska göra inför inspelning, ex att det låter ju lite i sejar mattan på virveln när man slår på hängpukan, men kan det göra det eller ska det bort helt och hållet??? Det går att stämma så att pukorna klaffar bra med virvel, såklart måste man stämma virveln och spänna sejaren rätt också. Sejarsjunget hörs ju i nästan alla mickar och det går inte att gejta bort helt. Jag brukar stämma så att sejaren sjunger ungefär lika mycket vid slag på hängpukan som golvpukan. Det är möjligt, det är värt det och det är mycket snyggare än att gejta bort det...
Demonproducenten Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 ett billigt kan låta bättre med bra mickar än om du bara spelar in med en chatt mick eller liknande... no shit???
LaylaRiff Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 alla instrument ska alltid stämmas så dom alltid låter brasångare också För att inte tala om stämmingen emellan musikerna.. Dålig stämming i lokalen är aldrig bra. Stämma sångaren kan man göra genom att slå honom i kraniet med stämgaffeln.. //Lika bra att stämma i bäcken?
Demonproducenten Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 alla instrument ska alltid stämmas så dom alltid låter brasångare också För att inte tala om stämmingen emellan musikerna.. Dålig stämming i lokalen är aldrig bra. Stämma sångaren kan man göra genom att slå honom i kraniet med stämgaffeln.. //Lika bra att stämma i bäcken? instämmer helt
Staffonly Postat 6 juni 2008 Postat 6 juni 2008 Stämma sångaren kan man göra genom att slå honom i kraniet med stämgaffeln.. Eller så kan man gå till domstolen, då kan man käna pengar 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.