Hitmanslim Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Jag anväbder Cubase LE och undrar om man med hjälp av automation kan fada alla spår på en gång? Eller ,åts ejag lägga in en automation på VARJE spår,en efter en???? Jag har lyckats fada med enstaka spår.
DrHans Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Jag anväbder Cubase LE och undrar om man med hjälp av automation kan fada alla spår på en gång? Eller ,åts ejag lägga in en automation på VARJE spår,en efter en???? Jag har lyckats fada med enstaka spår. Du kan ju fada masterregeln annars. Annars kan du väl linka ihopp alla spår och fada dem med ett drag i regeln.
Anders F Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 (redigerat) Jag anväbder Cubase LE och undrar om man med hjälp av automation kan fada alla spår på en gång? Eller ,åts ejag lägga in en automation på VARJE spår,en efter en???? Jag har lyckats fada med enstaka spår. Du kan ju fada masterregeln annars. Annars kan du väl linka ihopp alla spår och fada dem med ett drag i regeln. Brukar man inte annars göra fades i mastringen? När jag skickat iväg låtar så har jag iaf skickat utan fades, och bara sagt att jag vill ha en fade på slutet. EDIT: om det var på slutet du menade alltså. Om du menade mitt i låten så är det nog som doktorn ordinerade, det kan jag inte uttala mig om då jag inte kan Cubase. Redigerat 13 maj 2008 av Gizmozis
EkL Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Det går att lägga fade out och in på flera spår samtidigt, om du markerar de områden du vill fade:a, högerklickar, in på process så finns fade in, respektive out. Om jag nu fattade din fråga rätt 😛
Gilbert Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Brukar man inte annars göra fades i mastringen? Korrekt uppfattat.
Hitmanslim Postat 14 maj 2008 Trådstartare Postat 14 maj 2008 Tackar för era svar! Hem o testa sen. Sitter på jobbet nu...(säg inget till min chef shhhhhhh....) 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.