Jump to content
Annons

Hammgrella = Oskar?


®offe

Recommended Posts

Hörde en kille på radion igår och höll på köra i diket, Killen hette Oskar Danielsson med en låt som hette "Time out", och om det inte var du Hammagrella så var det jävligt duktigt imiterat. Texten, rösten, låten...Allt.

Har ni hört honom? Håller ni med eller har jag sniffat för mycket kontorslim igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

He he, coola ner Rockis, Bettan står så snyggt parkerad på gården. :rolleyes:

Allt jag vill ha är bekräftelse på ärmin associationsförmåga, jag hörde "Oskar" på radio och hela mitt väsen skrek, - SHARLATANER, LURENDREJARE, 😄 det är är inte Oskar, det är Hammagrella, min kompis, vad har ni gjort? Försök inte lura mig, Hammagrella, allt är förlåtet, vi älskar dig, dyk inte upp som OSKAR i radio Stockhom, det suger noshörning!! 🙁

Men som sagt, nu visar det sig att Oskar och Hammagrella är TVÅ HELT OLIKA personer. 😳 Eftersom jag är familjär med Hammagrellas produktioner, och har njutit hans alster i mången år..nåja...iallafallhursomhelst, Hammagrella var först, och nu har någon kopierat hans stil och gör succé...

Har sökt på nätet men inte hittat denne kopiatör. Det kan vara oskar med k eller Oscar med c, hjälp mig. Jag måste få bekräftelse coh upprättelse att jag inre stär förvirrat,.glerrer når det limmät som strixat sig gnupp i skallset? 😳 Grammhella, slova och lär att lu svinto är Gnoscar? Slova gnu, måske slova gnu. Nattmacka..mmm 😱

/alt0174

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
He he, coola ner Rockis, Bettan står så snyggt parkerad på gården. :rolleyes:

Allt jag vill ha är bekräftelse på ärmin associationsförmåga, jag hörde "Oskar" på radio och hela mitt väsen skrek, - SHARLATANER, LURENDREJARE, 😄 det är är inte Oskar, det är Hammagrella, min kompis, vad har ni gjort? Försök inte lura mig, Hammagrella, allt är förlåtet, vi älskar dig, dyk inte upp som OSKAR i radio Stockhom, det suger noshörning!! 🙁

Men som sagt, nu visar det sig att Oskar och Hammagrella är TVÅ HELT OLIKA personer. 😳 Eftersom jag är familjär med Hammagrellas produktioner, och har njutit hans alster i mången år..nåja...iallafallhursomhelst, Hammagrella var först, och nu har någon kopierat hans stil och gör succé...

Har sökt på nätet men inte hittat denne kopiatör. Det kan vara oskar med k eller Oscar med c, hjälp mig. Jag måste få bekräftelse coh upprättelse att jag inre stär förvirrat,.glerrer når det limmät som strixat sig gnupp i skallset? 😳 Grammhella, slova och lär att lu svinto är Gnoscar? Slova gnu, måske slova gnu. Nattmacka..mmm 😱

/alt0174

Oscar Danielsson med C.

Hade oturen att turnera med Oscar i mitten av 90-talet då han bara kallade sig Oscar & just hade släppt en singel som hette "schysst & populär" (självförnekelse, anyone?). Albumet, som spelades in & släpptes i mycket liten upplaga på Scandinavian Songs' labeln Hawk (tror han ligger kvar där...) hette

& detta är helt sant

"Gitarren är mitt svärd"

Jodå.

Jag minns hur otroligt kass han var på att efterfesta med min stulna sprit & diverse sinnesvidgande preparat & hade en förmåga att försvinna när det drog ihop sig till kalas. Han var även något förvirrad & lyckades aldrig dyka upp till soundcheck. I mitt band hade vi ett litet tidsfördriv som gick ut på att åka runt i små & mellanstora städer och fråga folk om dom hade sett en snubbe som "går omkring & viftar med en gitarr". Vad gör man inte för att ha lite roligt på turnéer.

Men, kul att det går bra för killen, han spelas ju tydligen på radio.

Hammagrella - jag tror inte att du har några större likheter med Oscar, & jag hoppas & vet att du inte är som han.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade oturen att turnera med Oscar i mitten av 90-talet då han bara kallade sig Oscar & just hade släppt en singel som hette "schysst & populär" (självförnekelse, anyone?). Albumet, som spelades in & släpptes i mycket liten upplaga på Scandinavian Songs' labeln Hawk (tror han ligger kvar där...) hette

& detta är helt sant

"Gitarren är mitt svärd"

Jodå.

Det kan inte vara sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh shit, jag undrar om inte hallåan refererade till en skiva som hette "Gitarren är mitt svärd", Danny, du kommer inte ihåg om någon av låtarna hette "Time out"?

(edit: eller om du hittar skivan, kolla)

Isåfall är det Hammagrella som härmar Oscar och därmed förverkat sin rätt att leva... :rolleyes:

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...