Jump to content
Annons

Kom igång med Logic


guranisten

Recommended Posts

Annons
Finns det någon bra litteratur som man kan få hjälp med att komma igång med logic? Inte då bara där man förklarar olika funktioner utan mer "tutorials"

Jag håller med föregående, macprovideo tycker jag gör superbra tutorials, spana in dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon bra litteratur som man kan få hjälp med att komma igång med logic? Inte då bara där man förklarar olika funktioner utan mer "tutorials"

Jag håller med föregående, macprovideo tycker jag gör superbra tutorials, spana in dem!

Ja dom verkar omtyckta men saknar det där absoluta grundläggande. Skulle vilja ha nått som verkligen börjar från scratch!

Tack för tipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon bra litteratur som man kan få hjälp med att komma igång med logic? Inte då bara där man förklarar olika funktioner utan mer "tutorials"

Jag håller med föregående, macprovideo tycker jag gör superbra tutorials, spana in dem!

Ja dom verkar omtyckta men saknar det där absoluta grundläggande. Skulle vilja ha nått som verkligen börjar från scratch!

Tack för tipsen!

Ok, exakt vad är du ute efter? Hur logic är upplagt och var man hittar allt eller rent generellt oavsett program/daw? När det gäller logic 8 så tycker jag han går igenom det mesta i core videon. Eller var det något annat du var ute efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon bra litteratur som man kan få hjälp med att komma igång med logic? Inte då bara där man förklarar olika funktioner utan mer "tutorials"

Jag håller med föregående, macprovideo tycker jag gör superbra tutorials, spana in dem!

Ja dom verkar omtyckta men saknar det där absoluta grundläggande. Skulle vilja ha nått som verkligen börjar från scratch!

Tack för tipsen!

Ok, exakt vad är du ute efter? Hur logic är upplagt och var man hittar allt eller rent generellt oavsett program/daw? När det gäller logic 8 så tycker jag han går igenom det mesta i core videon. Eller var det något annat du var ute efter?

Nu vet jag ju inte hur logic fungerar men i tidningen studio så fanns det med en artikel "kom igång med Sonar" och där gick dom igenom installationen, hur man öppnar ett nytt projekt, hur man spelar in sitt första audio/midi spår, Lägga på lite effekter på sina spår, spara/exportera sin färdiga lått. Helt enkelt lite grundläggande så att man kommer igång liksom 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon bra litteratur som man kan få hjälp med att komma igång med logic? Inte då bara där man förklarar olika funktioner utan mer "tutorials"

Jag håller med föregående, macprovideo tycker jag gör superbra tutorials, spana in dem!

Ja dom verkar omtyckta men saknar det där absoluta grundläggande. Skulle vilja ha nått som verkligen börjar från scratch!

Tack för tipsen!

Ok, exakt vad är du ute efter? Hur logic är upplagt och var man hittar allt eller rent generellt oavsett program/daw? När det gäller logic 8 så tycker jag han går igenom det mesta i core videon. Eller var det något annat du var ute efter?

Nu vet jag ju inte hur logic fungerar men i tidningen studio så fanns det med en artikel "kom igång med Sonar" och där gick dom igenom installationen, hur man öppnar ett nytt projekt, hur man spelar in sitt första audio/midi spår, Lägga på lite effekter på sina spår, spara/exportera sin färdiga lått. Helt enkelt lite grundläggande så att man kommer igång liksom 🙂

Ok, men det är precis det core videon hos macprovideo gör, fast på ett lättare sätt att ta till sig. Om du inte spanat in den tycker jag du bör göra det, du kommer komma igång snabbt då. Det är inget fel på manualerna som följer med logic men jag har personligen lättre att ta till mig genom att få det förklarat på video, speciellt dessa då de är superduktiga på att förklara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående skrivare om Macprovideo. Svinbra instruktioner som går igenom massor av nyttigheter. Kolla in!

Låter bra!! Nu vet jag vad det blir för "logiclitteratur", bara att skaffa en mac och logic då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Vi får väl hjälpa dig lite oxå så fixa grunkorna så kör vi. En Mac mini är billigaste vägen in i träsket, dra till med Logic Studio direkt det är värt stålarna. Har iofs. inte kört "liteversionerna" men det är så billigt nu så ja osv.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...