Jump to content
Annons

JJLab Garagekey och Vista?


fresh2death

Recommended Posts

Hej! behöver lite åsikter angånde det här 🙂 Snäll hjälp mig!

Köpte en JJLab Garagekey från jam i veckan.

jjlabsgarakey.jpg

Som jag hade tänkt att ha till min nya Windows vista laptop. Och självklart fick jag problem med drivrutiner. Och den fungerade inte under vista.

Sedan provade jag den på min stationära Windows Xp dator fungerade direkt efter installation av drivrutiner. Men upptäckte du att var åttånde tangent inte fungerade. Varken i Fl studio eller det program som följde med. Har pratat med Jam och det ska vara okey att byta den.

Men nu har jag upptäckt en annan midi keyboard, JJlabs KS25b,

JJlabsKS25Btopsm.jpg

som är på gång in (1 Juni) som ser både mindre ut och förhoppningsvis är den anpassad för vista med en gång.

Så min fråga är ska jag vänta en månad till KS25b kommer eller ska jag hålla mig till Garagekey och krångla med vista och drivrutiner?

Och säga inte att jag ska byta till Xp. Det skulle jag med än gärna göra men vill inte köpa någon licens och vill inte köra nerladdad versíon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Min funkade direkt både i macen (kör på Leo) och min PC (win xp) kör Logic på båda. Fick du ett program med din hmm det fick inte jag bara en riktigt tunn manual bestående av ett blad 😕

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Min funkade direkt både i macen (kör på Leo) och min PC (win xp) kör Logic på båda. Fick du ett program med din hmm det fick inte jag bara en riktigt tunn manual bestående av ett blad 😄

ja mac och xp fungerar det! det vet vi redan. Det är vista jag har problem med 😕

Japp jag fick med en skiva med något program och drivers.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Min funkade direkt både i macen (kör på Leo) och min PC (win xp) kör Logic på båda. Fick du ett program med din hmm det fick inte jag bara en riktigt tunn manual bestående av ett blad 😛

ja mac och xp fungerar det! det vet vi redan. Det är vista jag har problem med 😆

Japp jag fick med en skiva med något program och drivers.

O fan då får man åka in till stan och klaga då för jag fick jäklar i det ingen skiva med 😆 för det är väl USB versionen vi pratar om här. Förr eller senare så måste dom ju mecka till det där jäkla vista eller få fram dirvar till det så det är väl fritt val hur du gör men en månad är junte så långt ändå. Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...