PokerFigge Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 (redigerat) Grattis kyaal!!! Det vinnande bidraget, bidrag 6, Saturday (come back to me) /F Edit: stavfel Redigerat 3 maj 2008 av PokerFigge
Carl Cadello Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Grattis! đ„° MEN, nu vill vi veta hur du gjorde din lĂ„t!
sixties Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Grattis kyaal!!! Det vinnande bidraget, bidrag 6, Saturday (come back to me) /F Edit: stavfel vilka hade gjort övriga bidrag och hur placerade de sig? kul att veta lite om alla bidrag och inte baqra vinnaren.
GIGAN (oregistrerad) Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Starkt jobbat đ„° Â Men som sagt, Hur gjorde du detta mĂ€sterverk?  GIGAN
kyaal Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Tack allesammans!! Hur produktionen gick till? I snabba drag; Grund: Inspelat "live" med följande samplade instrument: Trumset, Bas, Piano, Rhodes, Analogsynt (följer basen mest). Gitarr pĂ„lagt av en kompis ,Tack Carl! BlĂ„s: Riktig trumpet och fluegelhorn. Samplade tromboner, valthorn, tvĂ€rflöjt & oboe. StrĂ„k: Blandade enskilt samplade; Cello, Viola, Violin. Percussion: Congas, Shaker och Koklocka av Carl. PĂ„ handklapp fick jag hjĂ€lp av Gisela & Loffe. SĂ„ng: Undertecknad đ Jag tror inte jag glömde nĂ„got i instrumenteringen. Om det Ă€r nĂ„got mer ni ville veta sĂ„ Ă€r det bara att frĂ„ga! //Karl
Carl Cadello Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 HerrejĂ€vlar! đź DĂ„ fĂ„r du inte vara med mer. đ Det var faktiskt riktigt, riktigt bra. RĂ€tt lĂ„t vann! Fast jag tror jag alltid röstat max pĂ„ den som lĂ„t vunnit. đ Ska se om jag kan hitta nĂ„got litet enskillt webbforum dĂ€r bara jag Ă€r med och tĂ€vlar. SĂ„ jag har en chans menar jag. đ
flabb Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Grattis till vinnaren! đź Tog mig friheten att försöka summera, som alla nog gissat blev det en överlĂ€gsen seger till lĂ„t 6: 06 Saturday (com back to me): 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 6 + 10 + 10 + 4 = 80 poĂ€ng Delad 2:a plats hela 3 bidrag: 01 Into my life: 3 + 6 + 4 + 4 + 4 + 6 + 6 + 2 = 35 poĂ€ng 05 If You hang the DJ: 4 + 3 + 6 + 6 + 3 + 1 + 3 + 6 + 3 = 35 poĂ€ng 08 Dansa: 6 + 2 + 1 + 3 + 10 + 3 + 10 = 35 poĂ€ng och resterande: 04 Down at the boogie Palace: 2 + 4 + 6 + 3 + 4 + 6 + 4 + 1 = 30 poĂ€ng 03 dance dance dance: 1 + 2 + 10 + 4 + 6 = 23 poĂ€ng 02 Festival danceteria: 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 1 + 1 + 2 = 11 poĂ€ng 07 Narallapengargott: 10 poĂ€ng 09 Ultra ljud Booty Must Bogie: 3 + 2 + 2 = 7 poĂ€ng Kul att alla fick poĂ€ng. SĂ„ till min lĂ„t "TGIF Dansa", inspiration blev frĂ€mst KC and the sunshine band och 'Funky town', vad jag fick den enkla texten ifrĂ„n vet jag inte, men jag gillar att dansa emellanĂ„t fast det hĂ€nder inte sĂ„ ofta đ Jag anvĂ€nder Logic Pro 8 med inbyggda effekter, de plugins jag köpt till Ă€r AD och Guitar rig 3, hĂ€r lite detaljer om nĂ„n nu Ă€r nyfiken: Trummorna Ă€r alltsĂ„ AD, Adpak retro med en preset som jag pillat pĂ„, tycker jag lyckades sisĂ„dĂ€r med att fĂ„ till 70-tals discotrumljud, pukorna blev ganska lyckat men nĂ„n tyckte det lĂ€t 80-tal, jaja. Basen Ă€r en billig elbas körd genom logics kompressor, filter och sen in i GR3 (bass pro - picked bass deep). SĂ„ng och stĂ€mmor Ă€r jag sjĂ€lv med klassisk garderobsinspelning genom kompressorer, filter och ganska för mycket pitchcorrection...sĂ„ det blir typ skit in och polerad skit ut đ Synth som spelar i intro och med gitarr Ă€r EXS24 "Classic Synlead", EXS24 "Dirty Electric Piano" anvĂ€nds Ă€ven med gitarr mellan sĂ„ngen i början. Gitarr komp Ă€r GR3 "funky autowah", sologura Ă€r "classic 70's wah". NĂ„gra handklapp Ă€r med som inte hörs sĂ„ mycket som planerat. Hade tĂ€nkt ha med ett sĂ„nt dĂ€r coolt elektriskt piano pĂ„ nĂ„t sĂ€tt men kan inte spela piano sĂ„ bra sĂ„ det blev gura i stĂ€llet đ Vad gĂ€ller 'mastering' sĂ„ utgick jag frĂ„n 'Final hip hop master wide' i Logic som jag skruvade lite lĂ€tt pĂ„. Ja sĂ„ mycket mer Ă€r det inte. Efter sista placering i punkfestivalen trodde jag att jag skulle slĂ„ss om jumboplaceringen hĂ€r med sĂ„ jag Ă€r lite positivt överraskad đ
flabb Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Tack allesammans!! Hur produktionen gick till? I snabba drag; Grund: Inspelat "live" med följande samplade instrument: Trumset, Bas, Piano, Rhodes, Analogsynt (följer basen mest). Gitarr pĂ„lagt av en kompis ,Tack Carl! BlĂ„s: Riktig trumpet och fluegelhorn. Samplade tromboner, valthorn, tvĂ€rflöjt & oboe. StrĂ„k: Blandade enskilt samplade; Cello, Viola, Violin. Percussion: Congas, Shaker och Koklocka av Carl. PĂ„ handklapp fick jag hjĂ€lp av Gisela & Loffe. SĂ„ng: Undertecknad đ Jag tror inte jag glömde nĂ„got i instrumenteringen. Om det Ă€r nĂ„got mer ni ville veta sĂ„ Ă€r det bara att frĂ„ga! //Karl "Riktig trumpet och fluegelhorn", alltsĂ„ jag "trodde" jag hamnat i ett amatörforum, men nu Ă€r jag inte sĂ€ker lĂ€ngre đźđđ
sixties Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 ang min lÄt dance dance dance, sÄ hade jag nog lite brÄttom att skicka in för mixen lÄter ju inte bra, skulle egentligen velat ha blÄs pÄ refrÀngen men hittade inget som funkade, sÄ det blev nÄn kass synth, mitt usla gitarr spel med phaser effekt, mitt eget basspel och (tyvÀrr) sÄng. skulle egentligen velat att en tjej sjöng lÄten men hon hade inte tid sÄ det fick bli som det blev, strÄkarna var i allafall ok. det Àr vÀl lite launge lizard elpiano tror jag.
Carl Cadello Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Jag minns inte hur min och DivineCo's lÄt (05 - Dont kill the dj - eller vad den nu hette) lÀt lÀngre. Och jag minns inte hur den kom till. Det Àr en stor minneslucka dÀr. Jag Àr inte ens sÀker pÄ om jag var med. Troligen köpte vi den pÄ Ebay.
Hellpig Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Down at the Boogie Palace - Hellpig & Ă sa W. Det blev inte sĂ„ sjuttiotal som jag tĂ€nkt frĂ„n mig frĂ„n början... som alltid Ă€ndras visionen med arbetet pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Ă inte har jag skrivit nĂ„gon dansmusik tidigare heller. Tyckte att slutresultatet blev ok men som sagt inte vad jag hade tĂ€nkt att det skulle bli. đ
drloop (oregistrerad) Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Grattis Kyaal! NÀsta gÄng fÄr jag se till att göra fÀrdigt en lÄt till festivalen. Jag fÄr tacka Valdez för ett fint samarbete med Into my life! En fantastisk röst! Vi skall jobba klart lÄten Into my life hoppas jag. Tack för att ni gillade bidraget trots att det inte var klart.
drloop (oregistrerad) Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Och grattis till alla andra som bidragit med lÄtar och röster i festivalen!
drloop (oregistrerad) Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 (redigerat) Och btw kyaal jag var pĂ„ vĂ€g att sĂ€ga att jag hittat en svaghet i ditt arr som inte var sĂ„ 70 tal. Basen lĂ€t som en Yamaha TX81Z... det var nog fel va? đ Redigerat 3 maj 2008 av drloop
kyaal Postat 3 maj 2008 Postat 3 maj 2008 Och btw kyaal jag var pĂ„ vĂ€g att sĂ€ga att jag hittat en svaghet i ditt arr som inte var sĂ„ 70 tal.Basen lĂ€t som en Yamaha TX81Z... det var nog fel va? đ Haha, nej du jag skyller allt pĂ„ emulatorn som lĂ„ter lite för ren i tonen âșïž Lately bass sparar jag till mina houselĂ„tar....
nurfen Postat 4 juni 2008 Postat 4 juni 2008 (redigerat) Varför Àr lÄten uppladdad pÄ "SpeedyShare" och inte Studios egna uppladdningstjÀnst? LÀnken Àr nu död, och jag vill gÀrna ha tag i lÄten... Redigerat 4 juni 2008 av nurfen
Pesek Postat 4 juni 2008 Postat 4 juni 2008 Varför Ă€r lĂ„ten uppladdad pĂ„ "SpeedyShare" och inte Studios egna uppladdningstjĂ€nst? LĂ€nken Ă€r nu död, och jag vill gĂ€rna ha tag i lĂ„ten... Jag me! đČ
flabb Postat 4 juni 2008 Postat 4 juni 2008 (redigerat) Varför Ă€r lĂ„ten uppladdad pĂ„ "SpeedyShare" och inte Studios egna uppladdningstjĂ€nst? LĂ€nken Ă€r nu död, och jag vill gĂ€rna ha tag i lĂ„ten... Jag me! đ Ett ögonlock, jag har en kopia av alla lĂ„tarna i iTunes, lĂ€gger upp dem strax pĂ„ min sida.. Edit: hĂ€r: http://files1.bredband.net/cpuser_b658216/...stival%2020.zip Redigerat 4 juni 2008 av flabb
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.