Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Grattis! đŸ„°

MEN, nu vill vi veta hur du gjorde din lÄt!

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Starkt jobbat đŸ„°

Men som sagt,

Hur gjorde du detta mÀsterverk?

GIGAN

Postat

Tack allesammans!!

Hur produktionen gick till? I snabba drag;

Grund: Inspelat "live" med följande samplade instrument: Trumset, Bas, Piano, Rhodes, Analogsynt (följer basen mest). Gitarr pÄlagt av en kompis ,Tack Carl!

BlÄs: Riktig trumpet och fluegelhorn. Samplade tromboner, valthorn, tvÀrflöjt & oboe.

StrÄk: Blandade enskilt samplade; Cello, Viola, Violin.

Percussion: Congas, Shaker och Koklocka av Carl. PÄ handklapp fick jag hjÀlp av Gisela & Loffe.

SĂ„ng: Undertecknad 🙂

Jag tror inte jag glömde nÄgot i instrumenteringen. Om det Àr nÄgot mer ni ville veta sÄ Àr det bara att frÄga!

//Karl

Postat

HerrejĂ€vlar! 😼

DĂ„ fĂ„r du inte vara med mer. 😆 Det var faktiskt riktigt, riktigt bra.

RĂ€tt lĂ„t vann! Fast jag tror jag alltid röstat max pĂ„ den som lĂ„t vunnit. 😉

Ska se om jag kan hitta nĂ„got litet enskillt webbforum dĂ€r bara jag Ă€r med och tĂ€vlar. SĂ„ jag har en chans menar jag. 🙂

Postat

Grattis till vinnaren! 😼

Tog mig friheten att försöka summera, som alla nog gissat blev det en överlÀgsen seger till lÄt 6:

06 Saturday (com back to me): 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 6 + 10 + 10 + 4 = 80 poÀng

Delad 2:a plats hela 3 bidrag:

01 Into my life: 3 + 6 + 4 + 4 + 4 + 6 + 6 + 2 = 35 poÀng

05 If You hang the DJ: 4 + 3 + 6 + 6 + 3 + 1 + 3 + 6 + 3 = 35 poÀng

08 Dansa: 6 + 2 + 1 + 3 + 10 + 3 + 10 = 35 poÀng

och resterande:

04 Down at the boogie Palace: 2 + 4 + 6 + 3 + 4 + 6 + 4 + 1 = 30 poÀng

03 dance dance dance: 1 + 2 + 10 + 4 + 6 = 23 poÀng

02 Festival danceteria: 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 1 + 1 + 2 = 11 poÀng

07 Narallapengargott: 10 poÀng

09 Ultra ljud Booty Must Bogie: 3 + 2 + 2 = 7 poÀng

Kul att alla fick poÀng.

SĂ„ till min lĂ„t "TGIF Dansa", inspiration blev frĂ€mst KC and the sunshine band och 'Funky town', vad jag fick den enkla texten ifrĂ„n vet jag inte, men jag gillar att dansa emellanĂ„t fast det hĂ€nder inte sĂ„ ofta 🙂

Jag anvÀnder Logic Pro 8 med inbyggda effekter, de plugins jag köpt till Àr AD och Guitar rig 3, hÀr lite detaljer om nÄn nu Àr nyfiken:

Trummorna Àr alltsÄ AD, Adpak retro med en preset som jag pillat pÄ, tycker jag lyckades sisÄdÀr med att fÄ till 70-tals discotrumljud, pukorna blev ganska lyckat men nÄn tyckte det lÀt 80-tal, jaja.

Basen Àr en billig elbas körd genom logics kompressor, filter och sen in i GR3 (bass pro - picked bass deep).

SĂ„ng och stĂ€mmor Ă€r jag sjĂ€lv med klassisk garderobsinspelning genom kompressorer, filter och ganska för mycket pitchcorrection...sĂ„ det blir typ skit in och polerad skit ut 😉

Synth som spelar i intro och med gitarr Àr EXS24 "Classic Synlead", EXS24 "Dirty Electric Piano" anvÀnds Àven med gitarr mellan sÄngen i början.

Gitarr komp Àr GR3 "funky autowah", sologura Àr "classic 70's wah".

NÄgra handklapp Àr med som inte hörs sÄ mycket som planerat.

Hade tĂ€nkt ha med ett sĂ„nt dĂ€r coolt elektriskt piano pĂ„ nĂ„t sĂ€tt men kan inte spela piano sĂ„ bra sĂ„ det blev gura i stĂ€llet 😆

Vad gÀller 'mastering' sÄ utgick jag frÄn 'Final hip hop master wide' i Logic som jag skruvade lite lÀtt pÄ. Ja sÄ mycket mer Àr det inte.

Efter sista placering i punkfestivalen trodde jag att jag skulle slĂ„ss om jumboplaceringen hĂ€r med sĂ„ jag Ă€r lite positivt överraskad 🙂

Postat
Tack allesammans!!

Hur produktionen gick till? I snabba drag;

Grund: Inspelat "live" med följande samplade instrument: Trumset, Bas, Piano, Rhodes, Analogsynt (följer basen mest). Gitarr pÄlagt av en kompis ,Tack Carl!

BlÄs: Riktig trumpet och fluegelhorn. Samplade tromboner, valthorn, tvÀrflöjt & oboe.

StrÄk: Blandade enskilt samplade; Cello, Viola, Violin.

Percussion: Congas, Shaker och Koklocka av Carl. PÄ handklapp fick jag hjÀlp av Gisela & Loffe.

SĂ„ng: Undertecknad 😉

Jag tror inte jag glömde nÄgot i instrumenteringen. Om det Àr nÄgot mer ni ville veta sÄ Àr det bara att frÄga!

//Karl

"Riktig trumpet och fluegelhorn", alltsĂ„ jag "trodde" jag hamnat i ett amatörforum, men nu Ă€r jag inte sĂ€ker lĂ€ngre 😼🙂😆

Postat

ang min lÄt dance dance dance, sÄ hade jag nog lite brÄttom att skicka in för mixen lÄter ju inte bra, skulle egentligen velat ha blÄs pÄ refrÀngen men hittade inget som funkade, sÄ det blev nÄn kass synth, mitt usla gitarr spel med phaser effekt, mitt eget basspel och (tyvÀrr) sÄng. skulle egentligen velat att en tjej sjöng lÄten men hon hade inte tid sÄ det fick bli som det blev, strÄkarna var i allafall ok.

det Àr vÀl lite launge lizard elpiano tror jag.

Postat

Jag minns inte hur min och DivineCo's lÄt (05 - Dont kill the dj - eller vad den nu hette) lÀt lÀngre.

Och jag minns inte hur den kom till. Det Àr en stor minneslucka dÀr.

Jag Àr inte ens sÀker pÄ om jag var med.

Troligen köpte vi den pÄ Ebay.

Postat

Down at the Boogie Palace - Hellpig & Åsa W. Det blev inte sĂ„ sjuttiotal som jag tĂ€nkt frĂ„n mig frĂ„n början... som alltid Ă€ndras visionen med arbetet pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Å inte har jag skrivit nĂ„gon dansmusik tidigare heller. Tyckte att slutresultatet blev ok men som sagt inte vad jag hade tĂ€nkt att det skulle bli. 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Grattis Kyaal!

NÀsta gÄng fÄr jag se till att göra fÀrdigt en lÄt till festivalen.

Jag fÄr tacka Valdez för ett fint samarbete med Into my life!

En fantastisk röst!

Vi skall jobba klart lÄten Into my life hoppas jag.

Tack för att ni gillade bidraget trots att det inte var klart.

drloop (oregistrerad)
Postat

Och grattis till alla andra som bidragit med lÄtar och röster i festivalen!

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Och btw kyaal jag var pÄ vÀg att sÀga att jag hittat en svaghet i ditt arr som inte var sÄ 70 tal.

Basen lĂ€t som en Yamaha TX81Z... det var nog fel va? 🙂

Redigerat av drloop
Postat
Och btw kyaal jag var pÄ vÀg att sÀga att jag hittat en svaghet i ditt arr som inte var sÄ 70 tal.

Basen lĂ€t som en Yamaha TX81Z... det var nog fel va? 🙂

Haha,

nej du jag skyller allt pĂ„ emulatorn som lĂ„ter lite för ren i tonen â˜ș Lately bass sparar jag till mina houselĂ„tar....

• 1 mĂ„nad senare...
Postat (redigerat)

Varför Àr lÄten uppladdad pÄ "SpeedyShare" och inte Studios egna uppladdningstjÀnst? LÀnken Àr nu död, och jag vill gÀrna ha tag i lÄten...

Redigerat av nurfen
Postat
Varför Àr lÄten uppladdad pÄ "SpeedyShare" och inte Studios egna uppladdningstjÀnst? LÀnken Àr nu död, och jag vill gÀrna ha tag i lÄten...

Jag me! đŸ˜Č

Postat (redigerat)

Jag me! 😉

Ett ögonlock, jag har en kopia av alla lÄtarna i iTunes, lÀgger upp dem strax pÄ min sida..

Edit: hÀr: http://files1.bredband.net/cpuser_b658216/...stival%2020.zip

Redigerat av flabb

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.