Gusten (oregistrerad) Postat 10 april 2008 Postat 10 april 2008 Hej! Är helt ny på detta och vill kunna spela in tex min röst och sen göra om den. Tex spela in för sonens lag, tex ljudet " Nummer 1 Pelle Persson" sen göra om det så att det låter lite roligare/tuffare än min sketna röst. Vad behöver jag? Ljudkort och mikrofon finns (det som kom med burken) Mvh Gusten
supreme Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 Pja. Du kan ju spela in det. sen fixa ett ljudredigeringsprogram och dra ner pitchen på det. så blir din röst mörkare. eller, kanske finns småprogram som man kanske kan ladda ner gratis som kan dra ner pitchen på ett ljudklipp http://www.download.com/Blaze-Audio-VoiceS...cdlPid=10775293 kanske?
allansson Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 Ytterligare gratis program att kolla är Audacity. Där finns en effekt för att sänka tonhöjden utan att påverka tiden. Kanske även vore coolt med ett litet reverb, dvs rumsklang, på. Det borde finnas i båda programmen som listats i tråden än så länge. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.