JJRockford Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 (redigerat) http://br.youtube.com/watch?v=f3ovN40FwRI Sen finns ju denna sen innan, fast den är ju ganska gammal, dom körde den i a f när dom var i Stockholm för två år sen. Även om detta är en hyfsat ny studioinspelning: http://br.youtube.com/watch?v=VYl-_uZcu64 Redigerat 6 april 2008 av JJRockford
basshole Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Vad trist. Jag tycker Queen är (var) skitbra och jag tycker att Paul Rodgers tillhör de bättre sångarna i världen idag men kombinationen blir platt fall. Åtminstone på de nya låtarna. Det var Freddie som kunde skriva, arrangera och framföra de klassiska bombastiska queenlåtarna och när återstoden försöker sig på något liknande (Say it's not true) låter det som Smokie på en Finlandsfärja. Den andra låten, C-Lebrity är inte heller något vidare. För det första är titeln och texten det mest "vilja-ligga-med-i-tiden" krystade sedan jethro tull's pinsamma infall att döpa ett album till "dot com"... Låten låter som electric boys anno 1990 och refrängen är ännu ett försök att hitta freddies magi men det faller platt. Refrängen har inte ett dugg med den övriga låten att göra och är heller inge bra. Jag tror att musikvärlden hade varit lite bättre och roligare om Queen fortsatt med May på sång (eller varför inte Mika) samt Paul Rodgers som soloartist. Plötsligt hade vi haft två bra källor av bra musik istället för en velande supergrupp som inte vet vilken fot de ska stå på.
Claes Holmerup Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Queen utan Freddie Mercury blir aldrig Queen - och att hitta en så otroligt bra sångare igen, är nog en omöjlig dröm. Jag såg ett liveframträdande på TV för några år sedan, med ett gäng olika artister som framförde Queen-låtar som en hyllning till Freddie. Det fanns EN som gjorde den valda låten rättvisa - och det var George Michael. Brian May sjöng nog också på någon låt och det lät inte heller illa, men övriga var mer eller mindre katastrofala. Dessa nya låtar har ingenting alls av det som gjorde Queen så magiskt bra. 😛
DieHard (oregistrerad) Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Queen utan Freddie Mercury blir aldrig Queen - och att hitta en så otroligt bra sångare igen, är nog en omöjlig dröm.Jag såg ett liveframträdande på TV för några år sedan, med ett gäng olika artister som framförde Queen-låtar som en hyllning till Freddie. Det fanns EN som gjorde den valda låten rättvisa - och det var George Michael. Brian May sjöng nog också på någon låt och det lät inte heller illa, men övriga var mer eller mindre katastrofala. Dessa nya låtar har ingenting alls av det som gjorde Queen så magiskt bra. 😉 Nä det blir i klass med enda orginalmedlemmen i ett band är typ trummisen och coverband gör bättre versioner av låtarna. 😛
DivineCo Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Ge mannen en channs. Paul Rodgers är en lysande sångare. Det var bra att dom tog någon som inte bara kopierade Freddy. Visserligen blir det ett helt annat band. Som det en gång var kan det aldrig bli igen. Kanske kan dock det här bli något annat som är bra ändå.
JJRockford Postat 7 april 2008 Trådstartare Postat 7 april 2008 Man får ta det för vad det är... Freddie Mercury är förmodligen den bästa sångaren i modern (typ "skivinspelningens") historia. Det är klart det inte går att ersätta honom. Men man får inte glömma att det både Roger Taylor och Brian May på sätt och viss startade det som sedan blev Queen. Plus att dom har skrivit en hel del av deras största hits. Tycker det är fint att dom kör på som dom gör. Själv tycker jag att det var rätt gott om godkända sånginsatster på den där Wembley-konserten. Seal, Roger Daltrey, Gary Cherone, Liza Minelli och Robert Plant skötte sig alldeles utmärkt.
Demonproducenten Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 och det var George Michael. totally with you
Assar Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Det hjälps inte så mycket att Paul Rodgers är en bra sångare och att övriga i Queen är bra instrumentatlister. Freddie var även en lysande låtskrivare och en fantastisk scenpersonlighet. Det var kanske främst det som gav gamla Queen sin storhet.
JJRockford Postat 7 april 2008 Trådstartare Postat 7 april 2008 Fast "Hammer to fall", "Tie your mother down", "Who wants to live forever", "Another one bites the dust", "Radio ga-ga", "White man", "Sail away sweet sister", "Teo toriatte", "You are my best friend" m fl kan ju knappast betecknas som speciellt medelmåttiga stycken? (Freddie har alltså inte skrivit någon av dessa...)
Assar Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Fast "Hammer to fall", "Tie your mother down", "Who wants to live forever", "Another one bites the dust", "Radio ga-ga", "White man", "Sail away sweet sister", "Teo toriatte", "You are my best friend" m fl kan ju knappast betecknas som speciellt medelmåttiga stycken? (Freddie har alltså inte skrivit någon av dessa...) Jag vet inte riktigt vad det var svar på, men "Hammer to fall", "Another one bites the dust" och "Radio ga-ga" tillhör väl inte deras topp-prestationer direkt? Men visst är det så att Freddie inte är den ende som kunde skriva låtar. Eller sjunga, för den delen, trummisen har en jäkla bra röst. Men det räcker liksom inte. Ungefär som Carola som har en bra pipa men är tämligen tråkig att lyssna på. Egentligen tillhör jag de där tråkiga typerna som tycker att allt Queen gjorde före "We are the champions" var bättre än allt de gjorde efter. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.