Jump to content
Annons

Recommended Posts

Denethorn (oregistrerad)
Postat

En kompis till mig vill sĂ€lja tvĂ„ effektpedlar till mig, nĂ€rmare bestĂ€mt en Overdrive / Distortion os-2 samt en Overdrive od-3.(boss) - till priset av 900kr. Är det prisvĂ€rt tycker ni?

Annons
Postat

Dumt att du frĂ„gar oss..??? Koppla in pedalen och lyssna.. Hör sjĂ€lv om den Ă€r vĂ€rd 900:- SvĂ„rare Ă€n sĂ„ Ă€r det inte.. 😄

Denethorn (oregistrerad)
Postat

Sant, men jag hoppades pÄ referenser frÄn gitarrgudarna hÀr pÄ forumet, inte kritik över min frÄga. Och det Àr tvÄ stycken pedaler det handlar om - sÄ 450kr/st.

Postat
Sant, men jag hoppades pÄ referenser frÄn gitarrgudarna hÀr pÄ forumet, inte kritik över min frÄga. Och det Àr tvÄ stycken pedaler det handlar om - sÄ 450kr/st.

ok pris, men inget hisnande.. jag brukar personligen inte vilja betala mer Àn 3-400 kr för en Bosspedal, om det inte Àr ett digitaldelay eller likn.

jag hade nog prutat ner det nÄn hundring till.

Postat

HÄller med IDF, kollar man runt lite sÄ Àr 450:- helt normalt begagnatpris i affÀr - privat borde vara nÄgot lÀgre, skulle han byta in pedalerna kan han nog inte hoppas pÄ mer Àn 2-300/styck. Jag skulle bjuda 700 max - var det inte en kompis dessutom ?

DÄ borde du kunna fÄ dem för det eventuella inbytespriset, man ska inte skörta upp sina kompisar.

Denethorn (oregistrerad)
Postat

Jag tackar för svaren, och ja, jag behöver pedalerna đŸ„° (Btw tycker jag att man inte ta fĂ„ förmĂ„nga đŸ€Ș)

Postat (redigerat)

OS-2:an kostar 684 kronor hos T-tysken (thomann.de alltsÄ) och OD-3:an 873 kronor. Boss-pedaler Äldras ju knappast sÄ att det mÀrks, sÄ det Àr ju inget överpris. Men kanske inte nÄgot fynd heller.

LÀs lite om vad andra gitarrister tycker om de bÄda:

http://reviews.harmony-central.com/reviews...Distortion/10/1

och

http://reviews.harmony-central.com/reviews.../Boss/OD-3/10/1

Lite skumlÀsning ger att OD-3:an verkar vara en vÀldigt bra overdrive-pedal, medans OS-2:an Àr hyfsad bÄde som overdrive-och distorsion-pedal, men inte riktigt bra pÄ nÄgot av det.

SĂ„ du kanske skulle ha bĂ€ttre nytta av att bara köpa OD-3:an om du kĂ€nner att du behöver en overdrive-pedal, och leta efter nĂ„got annat om du behöver en distorsions-pedal (det var ungefĂ€r det jag menade med min tidigare frĂ„ga, Ă€ven om det nog inte framgick 😛).

Redigerat av JJRockford
Postat
Btw tycker jag att man inte ta fĂ„ förmĂ„nga 😄

SÄ rÀtt, sÄ rÀtt..... - & sjukdomen heter G.A.S. ( Gear Acquisition Syndrome )

Just distar Àr ett roligt samlarobjekt tycker jag - det finns sÄ mÄnga som pÄminner om varandra, men ÀndÄ har egna karaktÀrer.

& seŽn finns det ju förstÄs phasers, & chorus, & flangers &.........

Jag tycker Ă€ndĂ„ att du ska pruta lite - annars kan du ju lika gĂ€rna shoppa pĂ„ affĂ€r & ha ett nĂ„got 🙂 större utbud......

Per

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.