Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej! Jag sitter hemma och försöker få igång Cubase SX 3 men jag har ett litet problem.

Det är säkert jättelätt att lösa men jag lyckas inte. Jag har läst på forum men jag hittar inte någon tråd om detta.

Problemet:

Cubase spelar in allt ljud som spelas upp på datorn, typ som "What-You-Hear", och jag vet inte hur man får bort detta. (känner mig som en idiot)

Jag har försökt i timtals nu så jag hoppas någon snäll person kan hjälpa mig :-)

PS. Jag använder det interna ljudkortet och en vanlig mikrofon, bara för att leka lite och träna mig på programmet och gitarrspelandet, ska så småningom köpa riktiga grejjor ;-) DS.

Annons
Posted

Tjena mors,

köp en laglig version av Cubase istället så är det nog lite lättare att få svar här 😑

Posted
Tjena mors,

köp en laglig version av Cubase istället så är det nog lite lättare att få svar här 😑

jag uppfattade iofs att det va ljudkort å mick han menade?

problemet sitter i den interna mixern till ljudkortet

du har tydligen "what you hear" som vald ingång till inspelning

du ska istället bara ha line eller mic valt

Posted

I volymkontrollen (som du når antingen via en liten ikon nere i högra hörnet, eller via kontrollpanelen)

kan du välja egenskaper för dess mixer. Välj inspelning, och sedan rätt källa. Leta lite grand.