Jump to content
Annons

Pro Tools crash ?


Burnie

Recommended Posts

Hej har suttit en längre tid och pillat med ett trumkomp, (MIDI instrumentspår) helt plötsligt stänger PT ner,

när jag försöker öppna filen så kommer det en skylt som säger

" Could not complete the open recent session 1

command because bad data encoured while

translating MIDI chunk list"

Vad är det som händer ?? är mitt fantastiska trumkomp borta ?? eller går det att rädda??

AAAAAARRGHHH!! hjälp mig någon

Mvh

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

Tråkigt att höra. Det kan hända att en sessionfil blir korrupt. Det är inte vanligt, men ett tips är att alltid spara dina låtar i två sessioner. En som backup alltså. Jag va med om detta en gång, men då hjälpte det att installera om PT så funkade det. Du kan testa detta och se om det hjälper, eller testa att uppdatera till senaste cs-versionen om du inte redan har den.

Håller tummarna och hoppas att det löser sig!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla också om "auto backup" är aktiverat, i så fall har du med stor sannorlikhet åtminstonne en något äldre version av sessionen tillgänglig på disken (i samma folder som sessionen ligger i så fall en folder för dina auto backups) ..

Hej har suttit en längre tid och pillat med ett trumkomp, (MIDI instrumentspår) helt plötsligt stänger PT ner,

när jag försöker öppna filen så kommer det en skylt som säger

" Could not complete the open recent session 1

command because bad data encoured while

translating MIDI chunk list"

Vad är det som händer ?? är mitt fantastiska trumkomp borta ?? eller går det att rädda??

AAAAAARRGHHH!! hjälp mig någon

Mvh

Björn

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade 25 "bak.ptf" filer i "session file backups" katalogen och EN av dom (nr 19) fungerade, tack och lov.

Brukar man spara om låtarna lite då och då i olika namn för att sånt här kan hända ?? eller hur gör ni ?

Har alldrig varit med om detta tidigare, men det hände i samband med att jag råkade öppna "iDVD" programmet av misstag, då stängde

Pro Tools ner, och vägrade sedan att öppna filen.

Men hur som helst så fick jag igång filen igen,

Thank you man.......

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade 25 "bak.ptf" filer i "session file backups" katalogen och EN av dom (nr 19) fungerade, tack och lov.

Brukar man spara om låtarna lite då och då i olika namn för att sånt här kan hända ?? eller hur gör ni ?

Har alldrig varit med om detta tidigare, men det hände i samband med att jag råkade öppna "iDVD" programmet av misstag, då stängde

Pro Tools ner, och vägrade sedan att öppna filen.

Men hur som helst så fick jag igång filen igen,

Thank you man.......

Björn

Jag har alltid en backup session sparad ifall något skulle hända. Bättre att ta det säkra före det osäkra 🙂 Skönt att det löste sig för dig och att du fick igång filen igen.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...