Guest Rusty Posted October 16, 2004 Posted October 16, 2004 Har letat efter en funktion som jag tycker ger en rätt cool effekt. Hittar inget bra namn men man kan likna soundet med att man stänger av en vinylskiva. Att ljudet alltså "saktas ner systematiskt" i hastighet, från befintligt tempo till helt tyst på bara några sekunder. Man får känslan av att ljudbilden nästan "sjunker ihop". Ganska vanlig effekt eftersom man hör de på diverse låtar. Nån som vet hur man gör i Cubase SX2? Tacksam för all form av hjälp! Tack.
Mannex Posted October 16, 2004 Posted October 16, 2004 Det finns en gratis VST som fixar det bland annat, heter Tape Stop
staf Posted October 16, 2004 Posted October 16, 2004 Jag vet hur man gör fast jag tänkter inte säga det. 😄
Guest Rusty Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Ah! Det är exakt en sån effekt jag söker! Dock går det inte att ladda ner från sidan du länkade. Går den att få tag i nån annanstans..?
Neko Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Ser lite mörkt ut på den fronten... Deras sida verkar ha lagt ner och har inte hittat den någon annan stans heller. Googlade lite, men hittade inget där heller. (Sökte iofs i en minut eller nått bara)
Lundin Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Jag hade en gammal version liggande..testa att lägga in denna .dll-fil i Plug-katalogen Tapestop 1.31.dll ( meddela när du hämtat så tar jag bort filen )
One night in The Trance Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 (edited) Edited October 17, 2004 by One night in The Trance
Lundin Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 😛 🙂... I SEE!!! ....Visst..passa på så länge det är gratis... 🙂
One night in The Trance Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 he he, men vet inte hur man spelar in i cubase sx
Recommended Posts