Jump to content
Annons

Recommended Posts

y4r0ze (oregistrerad)
Postat

Vad kan det kosta att frakta ett piano runt ½-1mil ungefär med en fraktfirma?

(D.v.s att det ska även bäras ner o upp ifrån där det finns till dit d ska)(Låt oss utgå ifrån ca 3 vånings lägenhet)

Undrar mest för att funderar på o fixa ett piano sedan när jag flyttar in i nya lägenheten.

Annons
Postat
Vad kan det kosta att frakta ett piano runt ½-1mil ungefär med en fraktfirma?

(D.v.s att det ska även bäras ner o upp ifrån där det finns till dit d ska)(Låt oss utgå ifrån ca 3 vånings lägenhet)

Undrar mest för att funderar på o fixa ett piano sedan när jag flyttar in i nya lägenheten.

För några år sen, när jag flyttade pianot inom Stockholm, så vill jag minnas att det kostade nånstans 1200-1500 kr.

Postat

Ring och hör med flyttfirmor som finns i din närhet. Är du ute i god tid kan de kanske samköra det med ett annat lass vilket brukar bli billigare. Jag fick ett piano fraktat tre mil från en lägenhet som låg en trappa upp fram till huset där jag bor (utan trappor) för 1000:-. Detta var vitt (inte pianot då...)

Ett tips är att spela in samtalet el. få en skriftlig offert så de inte saltar räkningen vilket hände mina svärföräldrar.

Tycker det helt klart är värt att lägga de pengarna jämfört med att riskera rygg och piano för att spara några hundralappar 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.