Jump to content
Annons

ReWire-problem mellan Reason och Logic


jocce

Recommended Posts

Hej!

När jag försöker starta Reason samtidigt som Logic Pro 8 igång, så fungerar inte detta. Det står då att jag ska ominstallera Reason för att vara säker på att det fungerar, vilket jag gjort flera gånger. Vad kan problemet vara? Jag kan alltså inte använda ReWire nu.

Hur ska jag annars göra? Är det enda alternativet att exportera hela Reason-projektet? Går det att få spåren från Reason separerade, så att de kan användas i ett Logic projekt ihop med Audio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm, har inte så mkt pejl på logic, men öppnar du ditt projekt i Logic innan du öppnar Reason? Hade lite strul med det mellan Reason och Cubase oxå, jag var tvungen att öppna Cubase, sen reason, sen projektet(låten) i cubase, sen i reason. typ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej.. antar att du kör i macmiljö.. är inte så hemma där heller.. har du försökt avinstallera Reason och installera det igen?

kom ihåg att flytta på Factory Soundbank och Orchestral refill innan så slipper du lägga in dem på nytt 😛

edit: glömde ett helt ord...

Redigerat av Tracer
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatera också Reason till 3.0.5 för kompatibilitet med Intel-Mac. 😑

Om inte det hjälper, gå till /Bibliotek/Application Support/, markera mappen Propellerhead Software och tryck Kommando+i (alias Äpple+i, Bulle+i och alla andra namn som tangenten har fått...)

Se till att din användare har skrivrättigheter under "Delning och behörigheter".

Starta sedan /Program/Verktygsprogram/Skivverktyg, markera din systemhårddisk och välj Reparera skivbehörigheter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...