Jump to content
Annons

Aktiva mickar?


Illustrata

Recommended Posts

Tjena gubbs

Jag har en BC Rich Beast i NJ-serien som jag tänkt trimma upp med nya mickar. Dom som sitter i nu är passiva BDSM-humbuckers. Kan man ha aktiva mickar på guran fast att den inte är "byggd" för det?

Har tänkt mig en uppsättning på EMG 85+EMG 60 om det är möjligt. Eller jag kanske ska hålla mig till passiva?

För övrigt, vad kostar ett mickbyte om man går in på t.e.x Jam och ber dom fixa det? Kan man göra jobbet själv kanske t.o.m?

Thnx 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det borde inte vara nått problem som helst att byta inälvor på besten...

ie. du får byta både pickupper och elektronik (pottar och switchar).. om man kollar pdfen för instalation av EMG pickups, så skall instalationen vara hur enkel som helst! har man bara grundläggande kunskaper i att löda, gör man det på en halvtimma, och med lite tur behöver man inte ens ta av strängarna! (Det mesta av EMG-elektroniken är förlödd)

En sak skall du bara kolla först! och det är att det finns tillräkligt med plats för ett batteri i kaviteten för pottar och switchar! annars är det en del extra jobba att fixa! Det bästa är att batteriet kan monteras semifast (en klämma), så att det inte kan komma i kontakt med den övriga elektroniken!

/ptr

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tjena gubbs

Jag har en BC Rich Beast i NJ-serien som jag tänkt trimma upp med nya mickar. Dom som sitter i nu är passiva BDSM-humbuckers. Kan man ha aktiva mickar på guran fast att den inte är "byggd" för det?

Har tänkt mig en uppsättning på EMG 85+EMG 60 om det är möjligt. Eller jag kanske ska hålla mig till passiva?

För övrigt, vad kostar ett mickbyte om man går in på t.e.x Jam och ber dom fixa det? Kan man göra jobbet själv kanske t.o.m?

Thnx 😛

har själv slängt på EMG- mickar. Det är lätt göra det själv plus att du sparar stålar istället för lämna in den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...