PerCussion (oregistrerad) Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 Hej, Har fastnat i träsket mellan vilken mic jag ska köpa. Blir det verkligen så stor skillnad på dessa micar i en färdig produktion? Eller beror det på hur skicklig man är när man mixar? Har varit inne på Claes testsite och tyckte att ADK A51e lät bäst enligt mig. Men sen så finns ju inte JJlabs BMC2 där. //Ludvig
berra_- Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 Det spelar nog faktiskt inte så stor roll vilken av dom där man väljer. Huvudsaken är att man känner sig bekväm med den. Men tjaa, klart att det bli skillnad (om än liten). Alla mikrofoner färgar ju lite olika och har olika frekvenskurvor. Min favorit av dom där 3 (har inte testat JJlabs) är ADK'n. Tycker den är lättast att jobba med 🙂
Claes Holmerup Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 ...och min favorit i lägsta prisklassen är Studio Projects B1, men det är ju en smaksak. Om du vill upp ett litet snäpp och få en lite annan färgning, så titta gärna på t ex Oktava MK319 eller ADK Hamburg.
PerCussion (oregistrerad) Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 Ok, tack för svaren. Tror att de blir en ADK A51e. 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.