Jump to content
Annons

studioprylar för 4000 :-


seniilbarn

Recommended Posts

Hej! jag skulle vilja ha lite hjälp att köpa rätt saker till min lilla hemmastudio! här är vad jag själv tror blir en bra lösning

Från Thomann: Emu 0202 Usb

THE T.BONE SC400 + POPKILLER

SENNHEISER HD 280 PRO

sen lite annat skrot!

vad tycker ni om thomanns egna mikrofoner alltså T.bone det kanske bara är crap?

jag har en stor garderob där det är väldigt torrt o ja ska dra skärm sladd dit o tangentbord o mus och ha ljudkortet där kan de vara bra? studioaz5.th.jpg

OBS TA INTE MIN BILD PÅ FÖRSTORT ALLVAR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
Hej! jag skulle vilja ha lite hjälp att köpa rätt saker till min lilla hemmastudio! här är vad jag själv tror blir en bra lösning

Från Thomann: Emu 0202 Usb

THE T.BONE SC400 + POPKILLER

SENNHEISER HD 280 PRO

sen lite annat skrot!

vad tycker ni om thomanns egna mikrofoner alltså T.bone det kanske bara är crap?

jag har en stor garderob där det är väldigt torrt o ja ska dra skärm sladd dit o tangentbord o mus och ha ljudkortet där kan de vara bra? studioaz5.th.jpg

OBS TA INTE MIN BILD PÅ FÖRSTORT ALLVAR!

Hmm, bara lite generella tips...

När det gäller externa ljudkort. Försök att satsa å ett firewirekort. USB, drar systemresurser samt skickar information i form av kluster/paket, där firewire inte drar några resurser från din dator samt streamar information. Optimerat för ljud/film etc.

Mikrofoner. Användaren "Claes" har en länk i sin signatur som leder till breda tester av mikrofoner. Lyssna där så kan du nog hitta något du tycker om etc.

Det bästa tipset sist: Kolla runt på forumet, det är därför det finns. Det dyker upp flera frågor som är identiska med dina varje dag så det finns massor att hämta här för den som vill bygga en egen inspelningsstation/hemmastudio etc.

MvH

Viktor

jo men tyvärr så har jag inte firewire på min dator!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...