Jump to content
Annons

Instrument lÄter lite "far away"


johantrummorjohan

Recommended Posts

Tjenare alla morgonpigga musikers 😄

Jag tÀnkte bara frÄga en liten sak, nÀr man hÄller pÄ att mixtra och höja och sÀnka och kÀmpa med en lÄt, sÄ kan det ibland (för mig) hÀnda att ett instrument lÄter lite "far away" typ som att trummisen/gitarristen skulle stÄtt 10 meter bort och spelat?

Finns det nĂ„n bra effket eller e d bara t att höja? 😛

Tack för alla svar!

Ha en bra dag!

/ johan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hejsan

Om det Ă€r sĂ„ att det Ă€r i grundljudet det ligger sĂ„ kan det vara lite svĂ„rare. Det jag kan komma pĂ„ nu som nyvaken Ă€r att du kan testa att ge en knuff pĂ„ diskanten. Troligtvis Ă€r det rumsklangen i ljudet som skapar kĂ€nslan av att det ligger lĂ€ngre bak, försök lokalisera i ljudet vart det mesta och tydligaste rumsklangen ligger och sĂ€nk lite i det frekvensomrĂ„det. Kan vara vĂ€rt att prova iaf 😛

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hejsan

Om det Ă€r sĂ„ att det Ă€r i grundljudet det ligger sĂ„ kan det vara lite svĂ„rare. Det jag kan komma pĂ„ nu som nyvaken Ă€r att du kan testa att ge en knuff pĂ„ diskanten. Troligtvis Ă€r det rumsklangen i ljudet som skapar kĂ€nslan av att det ligger lĂ€ngre bak, försök lokalisera i ljudet vart det mesta och tydligaste rumsklangen ligger och sĂ€nk lite i det frekvensomrĂ„det. Kan vara vĂ€rt att prova iaf 🙂

MVH

Anders

Okej 🙂 ja kanske kan skicka ett exempel 😛 hur var resan förresten? =) vĂ„ran lĂ„t har blivit populĂ€r 🙂

En till frĂ„ga, panorering pĂ„ trummorna? t.ex golvpukan i högra högtalaren, kan d va nĂ„tt ? 🙂

Ha d bra =)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hejsan

Om det Ă€r sĂ„ att det Ă€r i grundljudet det ligger sĂ„ kan det vara lite svĂ„rare. Det jag kan komma pĂ„ nu som nyvaken Ă€r att du kan testa att ge en knuff pĂ„ diskanten. Troligtvis Ă€r det rumsklangen i ljudet som skapar kĂ€nslan av att det ligger lĂ€ngre bak, försök lokalisera i ljudet vart det mesta och tydligaste rumsklangen ligger och sĂ€nk lite i det frekvensomrĂ„det. Kan vara vĂ€rt att prova iaf 🙂

MVH

Anders

Okej 🙂 ja kanske kan skicka ett exempel 😛 hur var resan förresten? =) vĂ„ran lĂ„t har blivit populĂ€r 🙂

En till frĂ„ga, panorering pĂ„ trummorna? t.ex golvpukan i högra högtalaren, kan d va nĂ„tt ? 🙂

Ha d bra =)

Hejsan

Visst, skicka över filen sĂ„ kan jag lyssna. Panoreringen med trummor Ă€ sĂ€ger jag att man skall göra, men sedan hur mycket Ă€r helt klart en smak sak. Jag har hört skrĂ€ckexempel dĂ€r just bara golvpukan varit utpanorerad och resten lĂ„g nĂ€stan i mitten, sĂ„dant kan lĂ„ta konstigt, hela kittet skall lĂ„ta som ett och samma kitt om jag förklarar sĂ„. Kul att lĂ„ten blev populĂ€r 🙂 Men som sagt, bara skicka över filen sĂ„ tar jag mig en lyssning. just det, resan var toppen 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...