android Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 (edited) LÅTNAMN: All the things ARTIST/GRUPP: New Modern Angels GENRE: Elektronisk pop LÅTLÄNGD: 4:09 KOMPOSITÖR: Brun/Andersson PRODUCENT: Brun/Andersson INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 128kbps STORLEK: knappt 4MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Eftersom jag i en annan tråd småklagade på att "syntharna" var lite dåligt representerade här i demohörnan, så tänkte jag att jag kanske skulle föregå med gott(?) exempel... (Länkade till låten i min presentation, så vissa av er har kanske redan hört den.) Edit: La in en ny länk till nymastrad färdig demoversion! Edited April 5, 2005 by android Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neko Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 Mums... Kan inte komma med så mycket mixningsmässigt. Klockrent. Älskar sången, påminner om Karin Dreijer och Siiri Nordin i Killer. Mysigt och lagom mörkt. Mer dylikt! (ska posta lite med så snart jag fått ihop något som är värt att lyssna på. ) 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debul Posted October 13, 2004 Share Posted October 13, 2004 Detta föll jag för. Vad är det för synth som har skapat basgången??? Låter väldigt analogt ☺️ Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted October 13, 2004 Author Share Posted October 13, 2004 Detta föll jag för. Vad är det för synth som har skapat basgången??? Låter väldigt analogt ☺️ Tackar! Kul att du gillade den. Jo, visst är basen analog, det är en Novation BassStation. Schysst, enkel och billig bassynth... 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted October 13, 2004 Author Share Posted October 13, 2004 (edited) Mums... Kan inte komma med så mycket mixningsmässigt. Klockrent. Älskar sången, påminner om Karin Dreijer och Siiri Nordin i Killer. Mysigt och lagom mörkt. Mer dylikt! (ska posta lite med så snart jag fått ihop något som är värt att lyssna på. ) ☺️ Kul! Känner dock inte till Siiri/Killer, ska kolla upp det. Har en till låt färdig men måste bara invänta "klartecken" från SVT innan vi kan ladda upp den... Väntar ivrigt på Neko-musik... 🙁 Edit: Var in och kollade lite bakåt i tiden (japp! jag har en tidsmaskin... 🙁 ) och du har ju lagt upp en hel del här som jag missat! De filer som fanns kvar lät riktigt bra, hade varit kul att höra vad som blivit av dem... Edited October 13, 2004 by android Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted June 3, 2005 Author Share Posted June 3, 2005 Psst... Bumpar upp den här gamla låten eftersom vi fått den recenserad i senaste numret av MM... 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grannen Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Fett sväng och snygg sång! Tungt intro! 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D Vibe Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 On The Fly: ME LIKES!!!!!!!!!!!!! Låter lite som en blandning av April Tears och .. Mobile Homes .. och Depeche Mode ... .. ME LIKES! 😄 /Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted June 9, 2005 Author Share Posted June 9, 2005 (edited) Oooh, tack!! Btw, lite liveklipp är på gång på vår webbsida inom kort... Edited June 9, 2005 by android Link to comment Share on other sites More sharing options...
zkitz Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Ah, lite synth-goth-pop-rock ! kanske inte så mkt goth, men känner en viss vibb av det! Jäklar vad fint ni fick till det, eget sound också! Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted June 9, 2005 Author Share Posted June 9, 2005 Tack! Goth-influenserna känns lite "främmande" för mig, men man vet ju aldrig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fudgesson Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 detta var trevligt. sköna ljud. mysig sång. tummen upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest musik Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Hej! Vafför är låten 2 sekunder lång bara? 😉 :musik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twilight_Zound Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 (edited) Yo Android, vad heter sångerskan.... 😉 Never mind hittade infon på NMA´s site 😎 Edited June 10, 2005 by Twilight_Zound Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted June 10, 2005 Author Share Posted June 10, 2005 (edited) musik: Öööh...? Troligen för att du inte fått ner hela filen...? Den ska va drygt 4 minuter. Fudgeson: Tack för tummen! Kul att du gillar det! 😉 TwilightZ: Ok... 😆 Det är förresten även hon som skrivit låten och vi är nog ungefär lika delaktiga i producerandet.... Edited June 10, 2005 by android Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Känner igen låten.. hört på 99musik antagligen? kanske tom kommenterat tidigare. var det den här låten som sångerskan var lite osäker på månne? Nåväl. tycker det låter riktigt shysst.. även om jag hade velat att vokalisten skulle ta i lite mer.. tror hon kan sjunga ännu bättre.. eller är det uttalet som gör att det låter lite trevande kanske? hmm. skicka iväg henne på en engelskakurs... jag har en engelskakurs från sextiotalet i form av ~20st 7"-vinylskivor + böcker som hon kan få låna, hehe 😉 nåväl. ja.. det funkar utmärkt det här.. mycket snyggt jobbat. BRA LJUD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted June 10, 2005 Author Share Posted June 10, 2005 Japp, lagt upp den här på 99 också, så det är säkert där du hört den. (Men det är inte låten som hon var fundersam över, den är fortfarande inte riktigt färdiginspelad.) Jovisst kan hon ta i mer. Men det är väl tyvärr lite hämmande att sjunga i en lägenhet... Och hon är mycket medveten om att uttalet kanske inte är så bra alltid. Vi jobbar lite på det, men det känns faktiskt inte så grymt viktigt tycker jag... -Lyssna på Björk...! 😉 Tack för lyssningen! 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cOSMO Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 -----MYCKET BRA------ Jag blir glad och nyfiken på en fortsättning när jag hör detta. 😉 Jag tycker inte att vokalisten behöver tänka på sitt uttal eller att det skulle behövas mer krafttag. Det låter bra och musiken är i övrigt lite minimalistisk precis som elektronika oftast är, det är väl det som jag gillar. Egen stil på musiken har ni också lyckats med, vilket inte är så självklart i syntpop sammanhang, och jag önskar köpa en fullängdare snart.. Så till lite konstruktivt... Låten kanske skulle behöva någon form av referenspunkt/hook för att sitta riktigt perfekt. Jag har lyssnat på låten ca 10 gånger nu (den går i repeat när jag arbetar) och det är lite svårt att minnas låten. Därför tror jag att, byt något ljud och värm disten, och kanske repetera ett kort parti i låten som skall sitta kvar i hypofysen. Inga stora förändringar utan bara, liten subtil referens för just denna låten.. Låten börjar görbra och man hör en tydlig referens/hook när ref, kommer igång...sedan..så händer någonting som gör att den slocknar lite grann, sedan kommer den igång igen med hummande i mellanspel och slutar lika bra som den börjar med ett riktigt slut (eloge) . Eller ´gör ingenting den är bra som den är också... 😉 Snygg hemsida--- Se bara till att prodda lite fler låtar så mitt lystmäte stillas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arete Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Du/ni vet vad jag tycker Skrik på era lokala klubbar så ni får se dom live, det är grejhöjt det 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts