Jump to content
Annons

Vilket Mac-os?


saverman

Recommended Posts

Annons
Ny på Mac och har ingen aning om vad som gäller. Så vilket är det musikaliskt rätta mac-os:et att köra? 😕

Den version där eventuella 3:e partstillverkare uppdaterat sina produkter i den mån det behövs. Kör du Logic är det senaste versionen som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Kan det inte vara lite strul med drivar för hårdvara även på Mac sidan när det gäller typ Leo (10.5.och up) tycker mig ha läst om viss hårdvara där tillverkaren ännu inte fått fram eller kommer att ta fram drivar?

Link to comment
Dela på andra sajter

10.4 Tiger vs 10.5 Leopard är som Windows 2000 vs. Windows XP

Njae 10.5 motsvarar nog mer Windows 2012...

Var jag otydlig? Jag skrev inte att Leopard är som Windows XP. 😲

Jag skrev att skillnaden mellan Tiger och Leopard är som att jämföra Windows 2000 mot XP.

Edit: Att allt fler av OS X funktioner trillar in i Vista och framtida Windows-versioner är ett annat ämne.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Var jag otydlig? Jag skrev inte att Leopard är som Windows XP. 😄

Jag skrev att skillnaden mellan Tiger och Leopard är som att jämföra Windows 2000 mot XP.

Inte när det gäller musikskapande på datorer eller? XP var väl ett ganska stort steg framåt från äldre PC os men när det gäller 10.4.x versioner och 10.5.x versioner av Mac os så rullar det väl på ungefär som vanligt om man bortser från att det ännu inte finns drivar till allt i 10.5.x eller? Jag kan ha helt fel det kanske inte var så stor skillnad mellan XP och Win 2000 men det har jag fått för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waves har nu iaf fått fingrarna ur och i dagarna släppt Leopardvänlig version. Banne mig på tiden. 3 månader tog det från release. Man undrar om dom överhuvudtaget ens brytt sig att ordna betaversion av Leopard. Frågan är ju om dom förlänger deras snik-WUP för oss användare... Dessutom så var det ett helvete att uppdatera. Värsta strulet... som vanligt..

Fö så funkar alla mina pluggar nu med Leopard. OBS: PPC

IK-Multimedia:

Ampeg SVX

Amplitube 2

Amplitube Jimi Hendrix

Miroslav Philharmonic

Eliosound:

Air EQ

Native Instruments:

B4

Spectrasonics:

Stylus RMX

Atmosphere

Trilogy

Toontrack:

dfhs + c&v

EZDrummer + addons

Synthogy

Ivory

UAD-1:

Alla pluggar

XLN Audio

Addictive drums Obs endast demo

reFX

Nexus Obs endast demo

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du använder tredjepartspluggar till ditt Logic så bör du definitivt kolla så att de är kompatibla med det operativsystem du tänkt installera. Som exempel kan nämnas att Waves alla pluggar inte är kompatibla med Leopard (10.5.X) än, om jag inte är fel ute?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Toontracks EZ Drummer funkade i leo i osx86, i alla fall för mig om jag inte minns fel.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du använder tredjepartspluggar till ditt Logic så bör du definitivt kolla så att de är kompatibla med det operativsystem du tänkt installera. Som exempel kan nämnas att Waves alla pluggar inte är kompatibla med Leopard (10.5.X) än, om jag inte är fel ute?

Det är Addictive drums där i så fall... Annars verkar det rätt lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...