Jump to content
Annons

Sjukt lång laddningstid för Guitar Rig 2 VST


Whistler (oregistrerad)

Recommended Posts

Whistler (oregistrerad)

Har sedan ett år tillbaka kört Cubase SX2 med Guitar Rig 2 och ett gäng andra moduler. Det har fungerat bra och jag har inte ändrat något på hur länge som helst, just för att det funkat.

För ett tag sedan formaterade jag hårddisken och körde in Vista istället.

Nu när jag ska ladda mina gamla projekt så kan det ta upp till tjugo minuter att ladda Guitar Rig 2, som är satta som inserts. Jag använder en insert för varje kanal jag spelar in på, t ex en för distad gitarr 1, en för distad gitarr 2, en för clean gitarr 1 och så vidare... Totalt blir det 6-7 kanaler.

Tidigare har det laddat på ingen tid alls, men nu slutar Cubase svara och om man låter datorn vara helt och hållet i en kvart, tjugo minuter, så laddar den upp allt som det ska.

Setupen ser ut så här:

AMD FX-60 Dual Core 2.6Ghz

3Gb DDR400

System-disk: Ultra-160 SCSI 36Gb

Lagrings-disk: 250Gb SATA

Ljudkort: ESI Juli@

Cubase SX version 2.2.0 Build 33

Guitar Rig 2 version 2.0.0.005

Alla plugins och Cubase-kataloger ligger på lagringsdisken, medan Windows och Cubase huvudprogram ligger på systemdisken. Detta för att allt inte får plats på systemdisken.

:::EDIT:::

Glömde säga att Guitar Rig 2 fungerar helt felfritt och laddar toksnabbt i standalone. Det är bara när man kör den som VST-plugin som det tar tid att ladda.

Redigerat av Whistler
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det verkar ju absolut som om det är NÅGOT som inte är kompatibelt med VISTA. Antingen Guitar Rig el Cubase Sx2. Eftersom det funkade bra innan enligt dig. Om jag vore dig så skulle jag antingen tagit bort Vista och använt Xp istället, eller kört med en dualboot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...