Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hade egentligen ingen lust att starta en ny trÄd i Àmnet, dÄ det redan finns en miljon "störande-ljud-trÄdar", men...

Kan jordfel resultera i ett tickande?

I detta fall rör det sig alltsÄ inte om brus, knaster eller dylikt (vilket de andra trÄdarna tagit upp), utan helt enkelt ett dovt tickande/galopperande ljud (likt hjÀrtslag). Det uppstÄr inte direkt dÄ jag slÄr pÄ "maskineriet" utan smyger sig pÄ efter en stund.

Jag har Firewire frÄn min bÀrbara Frost ACM direkt till min M-audio NRV10 (mixer/ljudkort). DÀrifrÄn kopplat ut till PA:t. Tillochmed nÀr jag stÀngt av mixern hörs det. Det Àr bara om jag drar ur firewirekabeln/stÀnger av datorn som det slutar. Har testat att flytta Firewirekabeln bort frÄn övriga kablar, men sÄ fan heller att det vill sluta. Jordfel brukar vÀl ÀndÄ resultera i brum, eller?

Redigerat av bettygoesagogo
Annons
Postat

Skulle inte tro att det beror pÄ detta; men se till att allt Àr kopplat till samma eluttag. Om problemet kvarstÄr, kontakta Frost. Deras datorer ska inte lida av dessa problem.

Postat

Testade att flytta in datorn till det rum dÀr jag har min stationÀra dito. NÀr jag skulle plugga in strömkabeln i "vÀggen" började den att gnistra och spraka. Tack och lov reagerade inte datorn, utan startade upp som sig bör. Men nÀr jag kollade strömförsörjningen, sÄ visade det sig att den nu bara anvÀnde batteriet. StÀngde ned datorn, lossade pÄ strömkabeln och drog ut den. NÀr jag satte dit den i "vÀggen" hÀnde samma sak igen. Den hÀr gÄngen vÄgade jag inte ansluta datorn.

Det lÄter som nÄn tragisk novell. Det gör mig ledsen.

Postat

har du jordat? om inte kan det vara det. Àr det jordat sÄ kan det vara en sk. jordslinga som skapar missljud.

om det gnistar nÀr du stoppar in laddaren Àr det förmodligen dÄliga vÀgguttag. testa andra uttag och kolla sÄ att datorn verkligen laddar, annars kan du ha blÄst laddaren o de e inte sÄ skoj!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.