parta Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 Hallå. Jag hade tänkt och göra min första låt i Fl studio. Jag kommer att använda mig utav plugin som: - Vanguard - Bass - Studio Jag behöver veta lite mer om vilka toner man skall använda sig utav, tex som Raaban inc använder sig utav på denna youtube film http://youtube.com/watch?v=gRy1_sppVjU (Bass-Studio plugin) Alla ni kan höra säg vad dom heter även om det bara är något ni hör. Berätta gärna om han vridigt på något. Lite övrigt kan ni säga om vad ni tycker jag ska använda mig utav. // Mvh
Piccazzo Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 Jag behöver veta lite mer om vilka toner man skall använda sig utav Du kan använda dig av C och D ibland även E , F & G och i vissa fall A & B# sedan beror det ju på om man vill variera lite med ett C# & kanske ett F# och kanske lägga till ett G# men absolut inga A# för det funkar liksom inte.D# är lite svårt liksom för den e ju inte som C så kanske den men kanske inte. Basen går i E , C , G , D Lite övrigt kan ni säga om vad ni tycker jag ska använda mig utav. Ett tangentbord , Jolt Kola , Calzone Pizza , och Hörlurar så du inte blir vräkt. Annars är det väl bara göra som i filmen. Finns massa filmer om Basshunter oxå och liksom hur man kommer åt Basshunter knappen i FL Studio.
Tracer Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 tror min hjärna fick mer sarkasm där än den klarar av 😑 haha
Lonian Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Jag tycker du skall lära dig lyssna på annan musik Och sedan använda gehör, ett piano och inspiration
Linus Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Berätta gärna om han vridigt på något.Han har tryckt på Load preset-knapparna på V-Station.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.