Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har som mÄl att slÀppa 10 lÄtar (5 frÄn en tidigare ep samt 5 nya) för gratis nerladdning i mars-april och har dÀrför pÄbörjat en liten mastringssession. Jag har jobbat uteslutande i wavelab och anvÀnt mig av följande pluggar och kedja: Waves de-esser, Oxford eq, psp vintage warmer samt waves L3 limiter.

Vad tycker ni om soundet? Anledningen till att jag frÄgar Àr att jag tÀnkte anvÀnda samma sound, sÄklart, pÄ alla lÄtarna och vill dÀrför veta om grundsoundet kÀnns behagligt. Jag efterstrÀvar alltsÄ ett mjukt sound som kÀnns behagligt att lyssna pÄ Àven pÄ högre volym.

Tyck till om allt ni kommer att tÀnka pÄ.

Finns fortfarande nÄt störigt i diskanten pÄ tjejstÀmman... MÄste rÄda bot pÄ detta.

mvh Jon

HÀr finns lÄten

----------------

Version 16 med rejÀlt cuttad diskant pÄ tjejstÀmman

Redigerat av Yllet
Annons
Postat

Jag gillade den skarpt! 🙂

LĂ€t vĂ€ldigt bra.. kanske att gitarren i början gĂ„r lite högt över trummorna.. Fast det kanske var avsiktligt sĂ„.. i övrigt lĂ„ter ljudnivĂ„erna bra i resten av lĂ„ten, kĂ€nns inte som nĂ„got slĂ„ss om plats utan det klart och tydligt. 🙂 Sitter som en smĂ€ck i örat! 😉

Vart kommer man kunna tanka hem lĂ„tarna sen? 🙂 *vill ha*

Postat

LÄter bra , Dynamisk , inte tok komprimerat.GÄr vÀl att pressa upp den ett par DB om man vill men kÀnns onödigt.

Dock pÄ ett par stÀllen , Framför allt första ref var det lite skarpa Ess sÄ kanske göra Äkning och höja dessern lite lite granna pÄ dom stÀllena men i övrigt mycket behagligt och bra...

Postat
Jag gillade den skarpt! 🙂

LĂ€t vĂ€ldigt bra.. kanske att gitarren i början gĂ„r lite högt över trummorna.. Fast det kanske var avsiktligt sĂ„.. i övrigt lĂ„ter ljudnivĂ„erna bra i resten av lĂ„ten, kĂ€nns inte som nĂ„got slĂ„ss om plats utan det klart och tydligt. 🙂 Sitter som en smĂ€ck i örat! 😉

Vart kommer man kunna tanka hem lĂ„tarna sen? 🙂 *vill ha*

Tack!

Alla lÄtarna kommer finnas för nerladdning frÄn min myspacesida: www.myspace.com/ylletmusic

/Jon

Postat
LÄter bra , Dynamisk , inte tok komprimerat.GÄr vÀl att pressa upp den ett par DB om man vill men kÀnns onödigt.

Dock pÄ ett par stÀllen , Framför allt första ref var det lite skarpa Ess sÄ kanske göra Äkning och höja dessern lite lite granna pÄ dom stÀllena men i övrigt mycket behagligt och bra...

Det Ă€r nog bĂ€ttre att fixa essen i mixen sĂ„fall, för de-essern tar redan ganska mycket i mastern, vill inte att de ska börja lĂ€spas 😉

Jo den gÄr nog att pressa upp 2db till, men ja Àr inte sÀker pÄ att jag vill det. Nu ligger RMS pÄ ca 12db och det kÀnns rÀtt lagom tycker jag.

Tack för lyssningen

Postat

Lyssnar om det Àr behagligt (i mina smÄ datorhögtalare)...

SÄngen Àr diskantrik, lite pÄ grÀnsen, och nÄn gÄng kanske det

gÄr över grÀnsen och blir vasst. Men det funkar överlag bra.

NÀr jag lyssnar pÄ inledningen tycker jag hihaten kunde vara lite krispigare.

Är inte virveln lite hĂ„rd nĂ€r den dyker upp dĂ€r först?

Sammanfattande utlÄtande: Det Àr behagligt!

Pierre

Postat (redigerat)

Tycker i överlag att lÄten Àr vÀldigt behaglig, möjligen om man vÀlja en annan virvel om inte Àr lika skarp som den du har nu

Fin lÄt annars

Redigerat av carlmorner
Postat
Ny mastring ligger nu uppe:

Den nya lÄter kanon, behaglig att lyssna pÄ.

Postat (redigerat)

Senaste mastringen. Finns dock fortfarande nÄt störigt i diskanten pÄ tjejstÀmman... MÄste rÄda bot pÄ detta.

Version 16 med rejÀlt cuttad diskant pÄ tjejstÀmman

Redigerat av Yllet
Postat

HĂ€rligt sound!

Trummorna lĂ„ter dock lite vĂ€l strupta, framför allt Hihaten. Det enda jag reagerade pĂ„. Allt annat lĂ„ter som en dröm... 😄

///ERIK

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.