Jump to content
Annons

Follow


karl

funkar / inte  

1 röst

  1. 1. funkar / inte

    • 1. Kass
      0
    • 2. Hellre än bra
      0
    • 3. Mainstream
      1
    • 4. Funkar
      0
    • 5. That\'s it
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Follow

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:????

LÅTLÄNGD:2:06

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:7xk

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,8mb

STATUS: Jag har inte kommit ända i mål på 10 år/skiss

LÅTLÄNK:karlmusic och klicka på "more"

Detta är ett alster jag la ut häromdagen fast här i annan naknare version, countrytrummor(drumtools) och ståbas(dessvärre distad) men funkar konceptet som så?? Tyck till....

karl 😮

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

faan va synd att det ska dista.. Brukar inte störa mig på sånna fadäser men när det distar nere i basen så blir det hemskt..

Annars, snorbra!!! Fint stråkarr (försök hitta bättre ljud så arret kommer till sin rätt!!!), apbra trumprogrammering, bra sång..Gillar sån här musik. Går det mixa om den så gör det och lägg upp. Denna låten skulle jag lätt lyssna på bara för att det är så bra..

edit: framtida mixtips.. Anledningen till att det distar i basen är att många instrument resonerar på ungefär samma ställe. Städa upp ackeguran ordentligt på dom låga frekvenserna så kontran får plats. Det är nåt mer instrument som ligger där nere och stör också (låter som en kruka eller nåt, men det är skitsvårt att höra i denna mixen, det KAN va gitarren när du slår an på strängarna precis). Gör ingen lowcut nu utan ta bara dom frekvenserna som är jobbiga.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

faan va synd att det ska dista.. Brukar inte störa mig på sånna fadäser men när det distar nere i basen så blir det hemskt..

Annars, snorbra!!!  Fint stråkarr (försök hitta bättre ljud så arret kommer till sin rätt!!!), apbra trumprogrammering, bra sång..Gillar sån här musik.  Denna låten skulle jag lätt lyssna på bara för att det är så bra..

Ja det är synd ,men jag undrade bara om låten funkade då det är i princip samma harmisar rakt igenom och att det är sången som ändras för att få variation....

Men kul att du gillade låten 😉

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...