Jump to content
Annons

Lindahl

Recommended Posts

Annons

Jag älskar pianoljuden i Logic. Vet inte hurpass mkt nybörjare du är, men inne i instrumentet ESX 24 hittar du mitt favoritpiano Steinway. Lägg på lite spacedesigner-reverb (medium bright hall) på den och du kan sitta och spela tills du somnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst pianot i EXS 24:an är väl inte dåligt men skulle absolut inte våga påstå att det är bra. Om du har pengarna så rekomenderar jag Akoustik Piano eller Ivory i så fall. De låter mycket bättre, men kostar också lite mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stora problemet med Logics pianon är väl att allt är flyglar, det använder man ju aldrig. Skaffa lite uprightpianon.

Använder DU aldrig. Det är en viss skillnad.

Puh, vilken tur att du påpekade det, tänk om nån hade trott att det faktiskt inte fanns någon som nånsin använde flyglar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Det stora problemet med Logics pianon är väl att allt är flyglar, det använder man ju aldrig. Skaffa lite uprightpianon.

Håller helt med, köpte Rain piano från Sampletekk. Då var det rea så jag betalade typ 177 spänn eller nåt sånt. Klart prisvärt iaf.

om man vill ha uprightpianon så är det som följer med akoustik piano helt klart det bästa på marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stora problemet med Logics pianon är väl att allt är flyglar, det använder man ju aldrig. Skaffa lite uprightpianon.

Håller helt med, köpte Rain piano från Sampletekk. Då var det rea så jag betalade typ 177 spänn eller nåt sånt. Klart prisvärt iaf.

om man vill ha uprightpianon så är det som följer med akoustik piano helt klart det bästa på marknaden.

Akoustik Piano ligger å andra sidan i en helt annan prisklass. Använder man som jag piano sporadiskt och helst ett stående är Rain Piano till EXS24 ett utmärkt alternativ för lite pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...