JohnLejon Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Tjena är ganska ny med allt som har med studio och apple att göra. Har varit och köpt en midi synt idag CME UF50 och när man trycker på play på den så börjar det inte spela i Logic Jag ser att det står 1 119 127 nere i hörnet och antar att det är 119 som är inställningen ifrån synten å frågan är nu då va det ska ha för värde för att det ska stämma med logic. Hoppas att ni förstår vad jag menar 😄 Om det är någon som vet så får ni gärna säga vad det ska vara för värden på play, stop, record, <<, >> och |<< Eller hur man ska gå till väga för att ändra det på annat vis Synten är då en CME UF50 och det är Logic Studio 8 som jag har Tack på förhand
Piccazzo Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Gå in på CME egna forum , denna fråga har dykt upp ett par gånger där.
JohnLejon Postat 6 februari 2008 Trådstartare Postat 6 februari 2008 (redigerat) Hum håller på å kollar runt lite där nu men hittar inget Men är det inte olika värden man ställer in i synten så det ändras permanent eller måste man göra på annat sätt ? :/ Asså jag hittar va det ska vara i andra program som för tex. FL Studio och där är det CC73: RTZ CC74: REW CC75: FF CC72: REC CC76: STOP CC77: PLAY Men tror inte det är samma i logic Redigerat 6 februari 2008 av JohnLejon
JohnLejon Postat 6 februari 2008 Trådstartare Postat 6 februari 2008 Nopp det va inte dom. Är det ingen som vet vad dom rätta är ? Eller vart man kan hitta dom ?
JohnLejon Postat 6 februari 2008 Trådstartare Postat 6 februari 2008 Så jag löste det själv. Hade vist inget med dom inställningarna att göra Jag löste det igenom att gå in i Logic / Preferences / Key Comands /(och klickade på tex) Play /(sen) Lern New Assignments / (och sen tryckte jag på den knappen på synten som jag ville använda när jag ville att play skulle funka) Play (på synten) 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.