Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena är ganska ny med allt som har med studio och apple att göra.

Har varit och köpt en midi synt idag CME UF50 och när man trycker på play på den så börjar det inte spela i Logic

Jag ser att det står 1 119 127 nere i hörnet och antar att det är 119 som är inställningen ifrån synten å frågan är nu då va det ska ha för värde för att det ska stämma med logic. Hoppas att ni förstår vad jag menar 😄

Om det är någon som vet så får ni gärna säga vad det ska vara för värden på play, stop, record, <<, >> och |<<

Eller hur man ska gå till väga för att ändra det på annat vis

Synten är då en CME UF50 och det är Logic Studio 8 som jag har

Tack på förhand

Annons
Postat (redigerat)

Hum håller på å kollar runt lite där nu men hittar inget

Men är det inte olika värden man ställer in i synten så det ändras permanent eller måste man göra på annat sätt ? :/

Asså jag hittar va det ska vara i andra program som för tex. FL Studio och där är det

CC73: RTZ

CC74: REW

CC75: FF

CC72: REC

CC76: STOP

CC77: PLAY

Men tror inte det är samma i logic

Redigerat av JohnLejon
Postat

Så jag löste det själv. Hade vist inget med dom inställningarna att göra

Jag löste det igenom att gå in i Logic / Preferences / Key Comands /(och klickade på tex) Play /(sen) Lern New Assignments / (och sen tryckte jag på den knappen på synten som jag ville använda när jag ville att play skulle funka) Play (på synten)

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.