Jump to content
Annons

Extern skärm till MacBook plus lite annat!


guranisten

Recommended Posts

Redigerar om denna tråd lite eftersom jag har tankar att helt gå över till Mac. Funderar på att köpa en MacBook pro och använda den till både musik och övrig datoranvändning men då undrar jag över om den skrivare och scanner som jag idag har till min PC oxå kommer att fungera till Macen? tänkte först ha kvar PC till vanligt surfande och annat datorgöra men det känns ju ganska önödigt att ha 2 olika system!

Finns det någon bra sida där man tar upp vad man bör tänka på om man helt byter plattform från PC till Mac?

Redigerat av guranisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har ännu inte beslutat om jag ska köpa en bärbar PC eller Mac men jag har en fråga gällande extern skärm till Mac. Måste det vara en appleskärm eller går det att koppla vilken skärm som helst till en Mac. Jag har nu en Samsung 226 tror jag den heter och det skulle ju vara trevligt att kunna använda det, om det nu blir en Mac!

Funkar utmärkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ännu inte beslutat om jag ska köpa en bärbar PC eller Mac men jag har en fråga gällande extern skärm till Mac. Måste det vara en appleskärm eller går det att koppla vilken skärm som helst till en Mac. Jag har nu en Samsung 226 tror jag den heter och det skulle ju vara trevligt att kunna använda det, om det nu blir en Mac!

Du kan koppla vilken skärm du vill till macbook, det gäller bara att köpa rätt adaptor, kostar runt 300 kronor hos en apple-försäljare : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från Applestore:

MacBook/Jämför teknisk info/Fullständig teknisk information/Video:

Inbyggd iSight-kamera

Mini-DVI-utgång med stöd för DVI, VGA, S-video och kompositvideo via adaptrar (säljs separat)

Alltså bör du kunna använda alla skärmar som har stöd för DVI, VGA, S-video eller kompositvideo via den adapter du får köpa till 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...