Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej! Jag letar efter musikprogram för att skapa ljudmattor för bildspel och annan grafik. Har för mig att jag en gång i tiden läst om program där man kan ställa tempo och musiktyp, för att sen slumpa fram låtar. Vad jag minns så var väl kritiken inte lysande men jag är ändå intresserad av att testa. Är tacksam för tips.

/Jimmy

Annons
Posted
Hej! Jag letar efter musikprogram för att skapa ljudmattor för bildspel och annan grafik. Har för mig att jag en gång i tiden läst om program där man kan ställa tempo och musiktyp, för att sen slumpa fram låtar. Vad jag minns så var väl kritiken inte lysande men jag är ändå intresserad av att testa. Är tacksam för tips.

/Jimmy

Annars finns det en massa kunnigt folk här på forumet som säkert skulle ställa upp på ett samarbete annars 😉

Posted

Hej! Ja, vi jobbar oftast med ljudstudios eller förlagsmusik. Min tanke med "automatiserad musikproduktion" är att smidigt lägga in väldigt långa stycken under sån grafik som står o loopar eller i passager i film där det är långa dialoger osv. Alltså mest som utfyllnad för att inte få tomma dippar i flödet (ljudmässigt). I övrigt så går vi traditionellt hantverk som studios eller förlag.

Jag köpte Cinescore, kostade runt 1500 kr. Än så länge så känns det som om det skulle kunna fungera. Tyvärr så måste man vänta på att få fler themes, dom levereras på fysisk dvd. Jag testar och återkommer med feedback för den som är intresserad.

Regards / Jimmy