Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har köpt och kopplat in Studio Projects B1 + VTB-1 Project Pak. Använder ljudkortet ESI Juli@.

Problemet jag har är att jag inte vet hur jag väljer ESI Juli@ som ljudkort när jag ska göra en inspelning i Cubase. När jag använder micken ser man i mixern (JulaPan) att det fungerar. Men sen om jag ska göra en inspelning i Cubase, eller ljudinspelaren ( ☺️ ) fungerar det inte.

Hjälp mig!

Redigerat av oskarm
Annons
Postat

1. För Cubase, välj Juli@s drivrutiner under Device Setup/VST Audiobay.

2. För Ljudinspelaren, välj Juli@ som standard-ljudkort i Kontrollpanelen/Ljud och ljudenheter.

3. En tråd i ämnet räcker.

Postat

Tack det fungerade. Men när jag försöker spela upp det jag spelat in så låter det inget. Antar att det är för att jag även har Juli@ på output också. Förstår inte hur jag får Juli@ på input, och mitt gamla ljudkort på output. Om det är det som är problemet.

(sry för två trådar.)

drloop (oregistrerad)
Postat

Tack det fungerade. Men när jag försöker spela upp det jag spelat in så låter det inget. Antar att det är för att jag även har Juli@ på output också. Förstår inte hur jag får Juli@ på input, och mitt gamla ljudkort på output. Om det är det som är problemet.

(sry för två trådar.)

Kör med ett ljudkort. Bara ditt Julia. Annars blir det dåligt.

Du måste koppla om högtalarna till Julia kortet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.