Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hejhej.

jag undrar om ngn vet hur man får tag i melodier man kan göra

egna låtar på eller om ngn vet ngt bra program man kan ta bort

rösten i låten? (hoppas ni fattar)..

Annons
Postat

Brukar finnas midifiler att ladda ner. Om du lägger in dem i ditt inspelningsprogram och väljer ljuden där så kan det låta helt ok i många fall. Kör du med GM synten så låter det inte alltid såå trevligt.

Postat

melodier är något som finns i huvudet.

trixet är att få in dom i datan/ på tape

med hjälp av ett instrument t.ex sång.

☺️

Postat

☺️

Jag fattade det som om hon ville lägga egen sång på andras låtar.

Postat

☺️

ja så var det.

Postat

☺️

ja så var det.

Finns det inte typ kareoke skivor att köpa?

Postat
hur man får tag i melodier man kan göra egna låtar på

Hmmm, det är svårt att göra något eget av något någon redan gjort ☺️

(sorry, kunde inte låta bli !!!)

Seriöst:

Det är heljoxigt att försöka få bort sången från en inspelning, så ödsla inte tid med det.

kolla istället efter karaoke skivor som nämndes ovan, det finns även "sneek"varianter att få tag på som inte är "riktiga" karaoke-skivor med textsom rullar, utan bara, instrumentalversioner rakt av:-)

kolla även efter singlar, där finns ibland instrumentala versioner med.

/Carl

Postat
Brukar finnas midifiler att ladda ner. Om du lägger in dem i ditt inspelningsprogram och väljer ljuden där så kan det låta helt ok i många fall. Kör du med GM synten så låter det inte alltid såå trevligt.

vad menar du att den finns midifiler att ladda ner? och jag har ett program som heter VirtualDJ men jag fattar det inte x]

Postat

vad menar du att den finns midifiler att ladda ner? och jag har ett program som heter VirtualDJ men jag fattar det inte x]

Postat (redigerat)

Sök på google, artist + låtnamn + midi.

Redigerat av Daniel H
Postat (redigerat)

😱

Jag har bara rytmer i mitt huvud, och det är slitsamt för mig att få fram melodier, men ibland går det...

Jag är alldeles för rytmisk, lyssnar ofta på Richie Hawtin och samba. Jag är svenskfödd skåning, och svenskar brukar ju vara melodiska ju! Det är en stor brist man har... livet utan melodi!!

Det har ju inte så mycket att göra med tråden så jag ursäktar mig djupt!

Redigerat av isakzmachine
  • 1 månad senare...
musicproject (oregistrerad)
Postat

det finns att köpa instrumentala versioner av kända låtar på www.itunes.com för ca 9 kr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.