Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har:

4 st BOSS-pedaler

1 st VOX Cooltron

1 st Line 6 DL-4

Vilket case ska jag ha? Jag har tittat på BCB60 http://www.zzounds.com/item--BOSBCB60

Men hur ska jag få plats? Vill helst ha ett färdigt kit med el installerat. Kommer bli svårt det här anar jag :]

Såg förresten att BOSS GT-10 har kommit. Är det någon skillnad i ljud mellan "vanliga" pedaler och dessa digitala multipedaler? Inte helt utan att man blir lite orolig att ens nyinköpta pedaler redan är föråldrade :/

Jättetack för svar!

Annons
Posted

ett tips är att du bygger hela din låda själv.. behöver inte bli dyrt eller svårt.. lite pilligt, men roligt.. 😄

digitala simuleringsmultipedaler låter inte helt exakt som originalen, eftersom de innehåller inte samma saker. det låter väldigt nära, men det fattas självklart lite saker i dom digitala..

Posted

På tal om att bygga: Är det någon som sett kraftaggregat som är små, avlånga och skulle passa på ett pedalbord? (Varför i hela världen skulle man vilja ha en adapter utanför pedalbordet?)

Posted
På tal om att bygga: Är det någon som sett kraftaggregat som är små, avlånga och skulle passa på ett pedalbord? (Varför i hela världen skulle man vilja ha en adapter utanför pedalbordet?)

räcker det inte bara med en vanlig splittdosa då?

Posted

Kolla upp T.Rex (t.ex hos 4Sound-kedjan). De har en väska för ett antal pedaler, strömförsörjning m.m.

😛

:musik

Posted

Med en splitdosa och dessa jämrans väggtrafos så växer det på höjden. Inte är det vacker att skåda heller... Och fler 9V ut vore ju kanon.

Posted
Med en splitdosa och dessa jämrans väggtrafos så växer det på höjden. Inte är det vacker att skåda heller... Och fler 9V ut vore ju kanon.

så sant så sant.. hmm.. om man bygger in dom i lådan och täcker dom med lådan, kanske det kan gå.. jag skissar på det där och återkommer..