Jump to content
Annons

Elgitarr -> POD Line 6 -> Midikabel -> dator


linnarsson

Recommended Posts

Hej!

Tänkte försöka mig på att göra lite elgitarr inspelningar till datorn Har en POD Line 6 med midi ut och tänkte om man kunde ansluta midi ut från den in till midi in på mitt RME 9632 ljudkort!

Jag trode det var "plug-n-play men icke...

Eller det kanske inte går? RME mixern borde ju ge någon signal indikation tycker jag...? 😄

Kan jag få det att fungera på något sätt med Reason? Är nybörjare på Reason och undrar hur jag ska spela in i programmet. Eller måste jag ha inspelnings program för detta?

Med vänlig hälsning

Johan Linnarsson

Redigerat av linnarsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Näe det går inte. Midi in/ut är till för att styra podden, tex om du vill koppla på en fotkontroll. Du måste använda USBn eller någon av den "vanliga" utgångarna, Left/Right eller Headphones, för att kunna få ljud till datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Reason kan man bara ladda in samplar, dvs. du måste spela in i ett annat program

och klippa till och sedan använda nn-19 eller något för att ladda in filen i Reason. 😄

Den kan bara använda .Wav filer.

Näe det går inte. Midi in/ut är till för att styra podden, tex om du vill koppla på en fotkontroll. Du måste använda USBn eller någon av den "vanliga" utgångarna, Left/Right eller Headphones, för att kunna få ljud till datorn.

Och det också

Redigerat av Kirisotu
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...