Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej!

Tänkte försöka mig på att göra lite elgitarr inspelningar till datorn Har en POD Line 6 med midi ut och tänkte om man kunde ansluta midi ut från den in till midi in på mitt RME 9632 ljudkort!

Jag trode det var "plug-n-play men icke...

Eller det kanske inte går? RME mixern borde ju ge någon signal indikation tycker jag...? 😄

Kan jag få det att fungera på något sätt med Reason? Är nybörjare på Reason och undrar hur jag ska spela in i programmet. Eller måste jag ha inspelnings program för detta?

Med vänlig hälsning

Johan Linnarsson

Edited by linnarsson
Annons
Posted

Näe det går inte. Midi in/ut är till för att styra podden, tex om du vill koppla på en fotkontroll. Du måste använda USBn eller någon av den "vanliga" utgångarna, Left/Right eller Headphones, för att kunna få ljud till datorn.

Posted (edited)

I Reason kan man bara ladda in samplar, dvs. du måste spela in i ett annat program

och klippa till och sedan använda nn-19 eller något för att ladda in filen i Reason. 😄

Den kan bara använda .Wav filer.

Näe det går inte. Midi in/ut är till för att styra podden, tex om du vill koppla på en fotkontroll. Du måste använda USBn eller någon av den "vanliga" utgångarna, Left/Right eller Headphones, för att kunna få ljud till datorn.

Och det också

Edited by Kirisotu
Posted

Jahaja då vet man det 😄

Man tackar för supersnabba svar!

Med PODen kan jag altså ansluta från left/right output (tele) till left/right xlr in på ljudkortet? 😮 dvs införskaffa mig tele->xlr kablar? 😄