Jump to content
Annons

NI visar en gratis Kore Player


Björn Olsberg

Recommended Posts

Den första nyheten som Native Instruments visade på mässan är ett gratisprogram kallat Kore Player - som används för att spela med Kore Soundpacks, vilka i sin tur bygger på de övriga synt-sortimentet från NI. Soundpacks kan sedan tidigare användas till Kore 2.

Kore Player är planerat att släppas i mars. Får vi gissa att det blir på Musikmesse i Frankfurt?

Konceptet bakom Kore börjar klarna så smått. Det blir den centrala platsen för alla ljud i Natives sortiment. Läs även testet av Kore 2 i Studio 1-08 som kom ut till prenumeranter i dagarna.

post-1-1200605105_thumb.png

Mer info: Kore Player

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Är det någon som hunnit testa Kore Player?. Jag laddade ner jättepaketet i går, och blev väl nog lite besviken då det inte gick att ladda upp några ljud i spelaren. Och nu talar jag om de ljud som borde ha följt med ... 🙂

Det pågår en diskussion om saken på NI Forums om någon är intresserad ("Bernt" är jag).

http://www.nativeinstruments.de/forum_us/s...ead.php?t=62728

I alla händelser får man knappast lust att investera i nya soundpacks när det genast är problem 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...