Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Den första nyheten som Native Instruments visade på mässan är ett gratisprogram kallat Kore Player - som används för att spela med Kore Soundpacks, vilka i sin tur bygger på de övriga synt-sortimentet från NI. Soundpacks kan sedan tidigare användas till Kore 2.

Kore Player är planerat att släppas i mars. Får vi gissa att det blir på Musikmesse i Frankfurt?

Konceptet bakom Kore börjar klarna så smått. Det blir den centrala platsen för alla ljud i Natives sortiment. Läs även testet av Kore 2 i Studio 1-08 som kom ut till prenumeranter i dagarna.

post-1-1200605105_thumb.png

Mer info: Kore Player

Annons
Posted

Det känns lite som att Kore Player är NI's nya rompler där man satsat på att sälja små ljudpaket för några hundralappar snarare än en hel plugg för flera tusen.

Posted
Det känns lite som att Kore Player är NI's nya rompler där man satsat på att sälja små ljudpaket för några hundralappar snarare än en hel plugg för flera tusen.

Och vilken smart affärsidé!! Grattis till NI. Detta är nog ett rätt bra vapen mot piratnedladdningar.

• 1 month later...
Posted

Är det någon som hunnit testa Kore Player?. Jag laddade ner jättepaketet i går, och blev väl nog lite besviken då det inte gick att ladda upp några ljud i spelaren. Och nu talar jag om de ljud som borde ha följt med ... 🙂

Det pågår en diskussion om saken på NI Forums om någon är intresserad ("Bernt" är jag).

http://www.nativeinstruments.de/forum_us/s...ead.php?t=62728

I alla händelser får man knappast lust att investera i nya soundpacks när det genast är problem 😄