Jump to content
Annons

Köpställen?

Recommended Posts

Guest Alexander J.D
Posted

Hej!

Nu när man har tillräckligt med pengar har jag tänkt köpa en ny mikrofon. Håller på med webbradio och lite voice over arbete, så är extremt sugen på en SHURE SM7B.

Är det någon som vet någon webb-butik som säljer denna till bra pris? Och någon webb-butik som man kan lita på?

Är i stort behov av era tips 🙂

//alex

Annons
Posted

Vet inte om Thomann är billigast men dom brukar ha bra priser på det mesta. Kolla här och avgör. Aldrig köpt där själv men läst om folk som tycker det funkar bra.

Guest Alexander J.D
Posted

hej, jag tycker att 609.- är för mycket , det blir runt 5700 kronor och det är mycket dyrare än vad en sm7b kostar i en vanlig svensk musikaffär.

Finns några andra internationella musikaffärer att rekommendera?

Posted

Hmm googlade runt lite nu & kikade på priser. Konstigt att Thomann är så dyra. Tycker dom brukar ha riktigt trevliga priser på allt annat. Här har du två svenska återförsäljare. Går att hitta för ca 350$ om man handlar från USA men då ska ju grejerna hit oxå.

Guest Alexander J.D
Posted

den TURNKEY lät väldigt intressant och det verkar som om de skickar till Sverige. Priset för den blir runt 3400 kr då, men är det någon som vet hur mycket frakt ev tull som jag måste plussa på?

Posted
den TURNKEY lät väldigt intressant och det verkar som om de skickar till Sverige. Priset för den blir runt 3400 kr då, men är det någon som vet hur mycket frakt ev tull som jag måste plussa på?

Ingen tull eller tillkommande moms när du handlar inom EU. Hade du köpt den från USA så hade du åkt på 25% moms på summan av priset och frakten.

/Dex.

Posted

Nja svensk moms måste betalas men däremot så slipper man den engelska momsen. Handlar man från tex. Thomann är redan den tyska momsen borträknad och den svenska inlagd i priset. Så jag antar att något liknande gäller för Turnkey.

Guest Alexander J.D
Posted

tack för alla svar! =)

det blev att jag köpte en från musikbörsen.

//Alex

Guest Alexander J.D
Posted

jag betalade 4000 kronor för den

//Alex

• 7 months later...
Posted
Nja svensk moms måste betalas men däremot så slipper man den engelska momsen. Handlar man från tex. Thomann är redan den tyska momsen borträknad och den svenska inlagd i priset. Så jag antar att något liknande gäller för Turnkey.

Någon som vet exakt om det är så? Ser inget på deras hemsida och ser att de är en tusing billigare på adam a7 än thomann om det nu stämmer priset utan något mera påslaget.

Posted

Någon som vet exakt om det är så? Ser inget på deras hemsida och ser att de är en tusing billigare på adam a7 än thomann om det nu stämmer priset utan något mera påslaget.

Det fungerar som så, att om en svensk kund köper från ett utländskt företag inom EU, så debiterar normalt säljaren sitt lands moms - MEN om de har sålt för mer än en viss summa (olika för olika länder) till svenska kunder, så måste de i stället debitera svensk moms.

Posted

Det fungerar som så, att om en svensk kund köper från ett utländskt företag inom EU, så debiterar normalt säljaren sitt lands moms - MEN om de har sålt för mer än en viss summa (olika för olika länder) till svenska kunder, så måste de i stället debitera svensk moms.

Ok bra att veta tackar. 😉