Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har ett problem med Groove Agent 2...

När man kör Groove Agent kan man låta programmet sända Midi till hosten (i mitt fall Live6). Detta för att i efterhand kunna editera midi-signalerna t.ex flytta om eller ta bort enskilda noter i beatet. Men Live 6 verkar inte ta emot signalerna från Groove Agent... När jag startar inspelningen blir det ett Midi-track men när jag dubbelklickar detta och får upp editorn syns inga Midi-noter trots att jag kan lyssna på inspelningen... Nån mer som har detta problem? Kan inte Live ta emot editerbara midisignaler från vst-instrument eller gör jag nåt fel???

Tacksam för svar

Andreas

Annons
Posted

okej... Tack för svar Claes!

Så ett beat från Groove agent går ej att editera i efterhand? Om man vill göra ett helt eget beat, typ ett kort intro, kan man på ngt sätt göra detta med Groove Agent i Live?

Mvh

Andreas

Posted

Live kan jag inget om tyvärr, så jag har inte en aning om hur det funkar, men när det gäller GA, så är det bara att stänga av autoplay, så kan du spela med ljuden genom att skicka midi till GA, som på vilket VSTi som helst. 😄 Har för mig att man måste välja midikanal 10 då, men jag är inte helt säker, eftersom jag inte brukar använda det på det sättet... Är på gång att krypa till kojs nu, så jag orkar inte kolla i manualen, men du kan ju bläddra lite i den själv, så hittar du det säkert snabbt. 🙂

• 2 weeks later...
Posted
Tack för hjälpen!

Andreas

Men man kan ju via knappen I/O öppna hur kanaler sänder..

Jag får ju ut midi ur GA1 Demon, då borde ju 2an kunna göra samma sak..

Du kan göra detta, jag tycker dock det är svårt att förklara i text..