Sid (oregistrerad) Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 (redigerat) Bakgrund: Jag har ett gitarrspår där tempot ändras under låtens gång. Det är inte några större tempoändringar utan några bmp upp på vissa delar och ned på andra. Nu vill jag lägga miditrummor (addictive drums, ezdrummer, stylus eller liknande) som synkar med gitarrspåret. Fråga Är det någon som vet hur man kan göra detta? Idé Finns det någon funktion i Cubase där man kan lyssna sig igenom gitarrspåret och markera 4-delarna eller 8-delarna för att skapa ett "tempospår" som trummorna sedan kan följa? Redigerat 13 januari 2008 av Sid
Stinkey Zwei Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 Jag brukar göra så att jag spelar en bas på MIDIklaviatur till gitarrspåret. Sen kan jag synka all MIDI information till det.
pme (oregistrerad) Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 Det finns en timewarp tool. Då kan man dra taktslag grafiskt mot tex ett audio track.Det är verktyget som sitter mellan kortkommandot 7 och 8. (7-mute, 8-draw)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.