Jump to content
Annons

Vågar man använda Exciter


Curry_Man

Recommended Posts

Använde Steinbergs Spectraliser för några år sedan på mixar som saknade lyster. Numera jobbar jag med Eq för att göra samma sak istället för att addera övertoner som en exciter sägs skapa.

Använder ni själva effekten och till vad?

Har det hänt något instressant på pluggfronten sen Steinbergs gamla modell som kan rekommenderas

Redigerat av Curry_Man
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har för mig att den finns med i Izotope Ozone som jag använder på slutmixen ibland så jo, jag använder den nog ibland om än lite indirekt så där 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Använde Steinbergs Spectraliser för några år sedan på mixar som saknade lyster. Numera jobbar jag med Eq för att göra samma sak istället för att addera övertoner som en exciter sägs skapa.

Använder ni själva effekten och till vad?

Har det hänt något instressant på pluggfronten sen Steinbergs gamla modell som kan rekommenderas

Jag brukar använda på virvel då och då.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag använder det mest på hela mixar för egen del för att få fram det lilla extra om det inte går med EQ. Hade jag haft någon bra plugg för det (Ozone är bra men känns lite overkill på enskilda spår) hade jag säkert använt det för att rädda taskigt inspelade spår också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder mig själv av BBE sonic Maximizer's exciter. Bara att vrida på rattarna tills man hittar rätt register att addera kärlek till. Tillsammans med Kjaerhus kompressor (Golden Channel) är den helt fantastisk vid slutmix, pre mastering.

Inte heller är den så dyr.. Varken Kjaerhus eller BBE'n för den delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...