Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Jag har funderingar på att köpa ett Presonus FP10 inom en snar framtid, eftersom att jag ska börja spela in trummor på multipla kanaler. Till en början ska jag nog köpa mig något billigt mickset med trummickar, typ TSM DrumPack eller JJLabs vad-det-nu-heter. På FP10:an måste man dock välja att fantommata 0, 4 eller alla 8 preampar, och endast två av de sju mickarna jag kommer att koppla in är kondensatormickar. Dvs. att minst en dynamisk mick kommer att fantommatas.

Vad händer om man fantommatar en dynamisk mick?

// Bodin

Redigerat av TacoBodin
Annons
Postat

Scen o studiomickar - funkar utmärkt. Mickarna påverkas inte alls av fantom-matning så länge du har rätt kablar (såna som finns på Jam mm).

"Leksaker" från Clas Ohlson o liknande kan ju tänkas brinna upp förstås.

G.

Postat (redigerat)

Inga problem att köra fantommatning på dynamiska mickar, åtminstone så länge du håller dig till riktiga mickkablar..

Oops, trombonisten hann visst före 😕

Redigerat av stegrarn
Postat
  trombonisten sa:
Scen o studiomickar - funkar utmärkt. Mickarna påverkas inte alls av fantom-matning så länge du har rätt kablar (såna som finns på Jam mm).

"Leksaker" från Clas Ohlson o liknande kan ju tänkas brinna upp förstås.

G.

Okej, jag kör alltid med Proel Diehard-kablar, så det borde nog gå bra .😕

Tack för svaret...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.