Jump to content
Annons

Installera VST i FL Studio?


Freddae

Recommended Posts

Tjena,

jo det är så att jag vill andvända mig mer utav att ladda ner olika VST's. Jag har läst på lite om vad det är i FL och kom fram till att det är som "effekterna" man andvänder i mixern som; Reverb, Decay, EQ o.s.v.

Och jag vill kunna "skaffa" några andra.

Men problemet är att jag förstår inte hur man installerar dom så de går att andvända i FL.

Har läst på manualen i datan, och det verkar "superlätt", men ja förstår helt enkelt inte. Och jag skulle vilja ha lite hjälp på svenska. 😕

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du installerar VSTna i program/vstplugins eller vilken katalog du vill egentligen... sen går du in i FL och väljer options > File settings...

Där finns det en mapp som du ska trycka på för att berättar för FL var de finns.

Sen om du trycker F9 kommer mixern upp, här kan du nu lägga in VSTna efter smak, kom ihåg att lägga varje instrument på en egen kanal så att du inte får alla effekter på samma instrument

Redigerat av Chris_Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

Du installerar VSTna i program/vstplugins eller vilken katalog du vill egentligen... sen går du in i FL och väljer options > File settings...

Där finns det en mapp som du ska trycka på för att berättar för FL var de finns.

Sen om du trycker F9 kommer mixern upp, här kan du nu lägga in VSTna efter smak, kom ihåg att lägga varje instrument på en egen kanal så att du inte får alla effekter på samma instrument

Haha tack nu fatta jag 😕 Du sa egentligen samma sak som jag har läst överallt, men förns nu, med lite klickande och letande, så. 😛 Thx

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...