Jump to content
Annons

Har jag någon chans? Är 13 år.


Ludde94 (oregistrerad)

Recommended Posts

Ludde94 (oregistrerad)

TJA TJA......Jag är tretton och känner att jag vill någott mer en att bara inponera på tjerna 😮

jag och min polare spelar gitarr.....det börjar kännas lite som, tenacious d 😳😛

JAG vill någott mer med mitt gitarr spelande.

är det någon som har någon idé hur jag kan bli uptäckt.......(morsan föreslog lilla melodifestivalen)

DREV DREV 🙂 :) ne men allvarligt jag vill bli någott mer en en 13 årig spel galen idiot 😛😄

HJÄLP MIG!! JAG VET HUR BRA SVAR NI BRUKAR SVARAR 😄

MVH//LUDDE

Redigerat av Olsberg
Gjorde rubrik gemen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ludde94 (oregistrerad)
Om du är 13 och spelar som en galning så har du väl alla chanser! Är det så bråttom att bli upptäckt?

JA FÖR FAN!!! 😮😳 Har du någott tips på hur man kan bli uptäckt??

Link to comment
Dela på andra sajter

Öva, öva, öva. Spela på vid varje tänkbart tillfälle (skola, fritidsgården, torget, talangjakter, marknader, etc.) för att få vana. Hitta andra liksinnade och starta band.

(Vill du bara bli känd så vänta några år och deltag något idiotprogram som går ut på förnedring. Brukar funka med BigBrother...)

Och ha inte så bråttom. Det kommer med tiden, men det är en massa slit på vägen. Och framför allt: HA KUL! Det är viktigast av allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde94 (oregistrerad)
Om du är 13 och spelar som en galning så har du väl alla chanser! Är det så bråttom att bli upptäckt?

neee min polare har en kompis som har rep lokal så där kan vi spela in grejorna....... men jag har

märkt att det inte fins så unga musiker på denna sida 😮 lr??

det värkar som att det är svårast att få tag på sångare,trummisb, men jag vet inte vart jag kan hitta musiker, har du någon idé....hällst i min egen ålder

TACK på förhand

MVH//ludde over and out

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde94 (oregistrerad)
Jag ångrade mej just. Med det tålamodet är det nog rätt kört för dej tyvärr. 😮

joo det är ganska viktigt men vet du vart man kan få tag på musiker i min ålder??

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde94 (oregistrerad)

TJA Okey det är inte så viktigt att bli upptäckt i så unga dar....men jag vill hitta bra musiker till ett ban....... är det någon som vet vart man kan få tag på några.

har försökt på denna sida men det värkar inte finnas några i min ålder

MVH// LUDDE

OVER AND OUT

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ångrade mej just. Med det tålamodet är det nog rätt kört för dej tyvärr. 😮

"Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå..Men jadå.. Pappa........typ. adhd osv.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst så kan du ju köpa en liten hemstudio och börja göra musik. Även om det inte leder någonvart så har du i alla fall skaffat dig världens roligaste hobby! (det skriver nog de flesta här under på 😉 ).

Om du skulle välja detta alternativ så råder jag dig till att först söka ordentligt i forumet innan du ställer frågor, Speciellt när det gäller vad som behövs och vad som rekommenderas. Dessa frågor är besvarade tusen gånger om, däremot inte sagt att det gäller specifika produkter ställda mot varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

för att hitta andra att spela med så fråga dina kompisar om de känner några som också spelar, sätt upp lappar på anslagstavlan i mataffären, musikaffären, fritids, skolan mm. över allt där någon likasinnad kan ha möjlighet att få veta att det finns folk som vill spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde94 (oregistrerad)
för att hitta andra att spela med så fråga dina kompisar om de känner några som också spelar, sätt upp lappar på anslagstavlan i mataffären, musikaffären, fritids, skolan mm. över allt där någon likasinnad kan ha möjlighet att få veta att det finns folk som vill spela.

tack tack

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kanske har missuppfattat det hela men skapar man inte musik för man tycker det är kul?

om du skiter i att "sikta" på att bli känd, börja spela in dina grejjer och ha roligt..

då blir resultatet 10 ggr bättre än något framtvingat.

och iom det blir det lättare att folk börjar gilla det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde94 (oregistrerad)
jag kanske har missuppfattat det hela men skapar man inte musik för man tycker det är kul?

om du skiter i att "sikta" på att bli känd, börja spela in dina grejjer och ha roligt..

då blir resultatet 10 ggr bättre än något framtvingat.

och iom det blir det lättare att folk börjar gilla det.

jooo men grejen är att jag tkr att det är skit kul......och jagälskar värkligen musiken....men jag bhöver ett ställa att spella in på..... tror jag har hitatt ett sedan behöver man jhu andra musiker också :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa vendolin.se vet jag, och annonsera efter andra musiker och kolla efter annonser andra lagt upp. Joina första bästa band, att lira i band är det absolut bästa sättet att utvecklas på. Se till att gå ut och spela mycket med det bandet.

Skapa en egen Myspace, börja skriv egen musik. Öva, öva, öva på tekniken på gitarren. Lär dig musikteori, skalor, osv.

EDIT: har inte läst andra inlägg, så jag kanske upprepar vad andra redan sagt... :rolleyes:

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Öva

Lär dig stava - det ger ett mer seriöst intryck när du skriver till skivbolag

Öva

Köp en digitalporta om du vill börja spela in

Öva

Du har framåtanda. Jag tror på dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller den första frågan om hjälp med att bli upptäckt så har jag inget bra råd. Jag känner allt för få som blivit upptäckta och ingen som blivit det vid så låg ålder.

Vad gäller att hitta andra musiker i samma ålder borde vara betydligt lättare. Du säger att du har en kompis som du spelar med, har du fler? Försök få andra polare att börja. När man börjar spela i band handlar det mycket om öva på att spela tillsammans, mer än att spela individuellt bra. Det spelar ingen roll om de andra inte har samma ambitionsnivå som du, det gäller att spela så mycket det går.

Andra bra sätt kan vara din lokala musikaffär. Det brukar finnas en anslagstavla med massor av lappar där musiker söker musiker. Sätt upp en lapp. Sätt även upp en lapp på skolan/fritidsgården och gå och snacka med musikläraren. Mitt första band sattes ihop av min musiklärare för att vi skulle spela på skolans vårshow. Med lite tur kan han/hon även hjälpa er med instrument, noter, arrangemang etc.

Även om några av de tidigare svaren kanske inte var vad du hoppades på, eller ens seriösa, så rekommenderar jag verkligen att spela så mycket det bara går. När du/ni väl har en spelning kommer du garanterat att träffa andra musiker och band och du kommer att få fler erbjudanden. Det du ska ta med dig är att spela så mycket det bara går i så många olika, både vad gäller sammansättning och genre, som möjligt. Du kommer aldrig att ha så stor kontroll över din fritid som du har de närmsta åren, utnyttja det så kommer resten av bara farten.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

man måste int alltid bli känd för att ha roligt som flera sagt tidigare, även svårt i unga dagar, de flesta större artister är ju gamla (i vissa fall, väldigt gamla). Och övning är med viktigt, öva som bara den, inte för mycket för då är det lätt att du tappar intresset, men med måtta. Igenom skolan, fritid, vänner, internet osv kan du hitta folk som du kan spela i band med. Annonser funkar bra dom med. Men som sagt, ett stort angagemang och en massa vilja kan ta dig hur långt som helst. Det är jättesvårt att hitta folk som är lika engagerade som en själv i din (vår) ålder. Och till sist, nej, det är inte särskilt många som är lika gamla som du på denna sida, av en andledning också. Det är inte särskilt mycket yngre folk som tycker det är så pass intressant att diskutera vilken digitalporta som är bäst i en viss prisklass eller hur man får fram ett speciellt trummljud i reason, så detta forum är inte lika poppis som låt oss säga...uhm? lunarstorm? i din åldersgrupp.

Men i allafall, öva, spela lite, öva mer, leta folk, snacka med folk, öva, lär dig en del teori, försök spela som dina idoler (riktigt kul faktiskt, obs, överdriv gärna när du gör det, ännu roligare), lycka till 😄

Edit: som Gilbert nämt, hoppa för guds skull inte av skolan! Det gör ingen nytta alls, gå kvar, sträva hårt, kanske söka in till ett musikgymnasium senare om det fortfarande är aktuellt om 2,5 år? annars kan du ju utbilda dig till någonting och ha musiken som hobby bara? och sen kanske slå igenom? va vet jag?

Redigerat av GitarrJim
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...