Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, Jag har en lexicon Alpha och hade tÀnkt att börja spela in lite. Men det har uppstÄtt ett problem. Jag har bÄde cubase Le och Guitar rig 3. Men om jag hittar gitarren i Cubase sÄ hittar inte Guitar Rig den och vise versa. Det verkar som om det har nÄgot med drivers att göra tÀnkte jag och installerade Asio4all men inte heller detta hjÀlpte. NÄn som vet vad felet kan vara?

Annons
Postat
Tjena, Jag har en lexicon Alpha och hade tÀnkt att börja spela in lite. Men det har uppstÄtt ett problem. Jag har bÄde cubase Le och Guitar rig 3. Men om jag hittar gitarren i Cubase sÄ hittar inte Guitar Rig den och vise versa. Det verkar som om det har nÄgot med drivers att göra tÀnkte jag och installerade Asio4all men inte heller detta hjÀlpte. NÄn som vet vad felet kan vara?

Har bara en sak att sÀga: har du ett Lexicon Alpha sÄ rekommenderar jag dig att anvÀnda drivrutinerna som följde med ljudkortet, inte Asio4all.

Postat

Jag tycker att det lÄter som om du kör Guitar Rig "stand-alone" samtidigt som Cubase och inte som en plug-in i Cubase. Kan det stÀmma? I sÄ fall Àr det nog det som Àr problemet...

Postat

Japp det kan nog vara problemet, jag Àr inte hemma nu men jag ska prova med lexicon drivers nÀr jag kommer hem, men nÀr jag anvÀnde lexicon drivers hittade ju inte guitar rig gitarren ? Hur ska jag lösa detta ? Och hur fÄr man guitar rig som en plug in i cubase ?

Postat
Japp det kan nog vara problemet, jag Àr inte hemma nu men jag ska prova med lexicon drivers nÀr jag kommer hem, men nÀr jag anvÀnde lexicon drivers hittade ju inte guitar rig gitarren ? Hur ska jag lösa detta ? Och hur fÄr man guitar rig som en plug in i cubase ?

Du lÀgger Guitar Rig som en inserteffekt pÄ en kanal. Sen Àr det bara att rocka!

Postat

Gitarren har du vĂ€l i ditt knĂ€, sĂ„ det behöver man vĂ€l inte leta efter? 😆

NÀ, men bara du vÀljer rÀtt ingÄng pÄ kanalen i Cubase sÄ gÄr ju gitarren igenom alla effekter som du har som inserts pÄ den kanalen. Glöm inte att klicka i den lilla högtalarsymbolen för monitor sÄ att du kan lyssna pÄ gitarren genom Guitar Rig i realtid innan och och under tiden du spelar in...

Postat

haha tackar 😉 men Ă€r kass pĂ„ cubase sĂ„ har inte en aning om hur man lĂ€gger in guitar rig som en insert ? om man tar pĂ„ inserts sĂ„ Ă€r det ju bara massa effekter ?

Postat

nu har jag fĂ„tt till det 😉 tack för hjĂ€lpen, men det Ă€r fördröjning nĂ€r jag spelar? hur fixar man det nu dĂ„?..

Postat
nu har jag fĂ„tt till det 😉 tack för hjĂ€lpen, men det Ă€r fördröjning nĂ€r jag spelar? hur fixar man det nu dĂ„?..

LÀs Micke H's inlÀgg hÀr ovan samt manualen och sÀkert hundratalet inlÀgg pÄ detta forum som behandlar Àmnet "latency".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.