Jump to content
Annons

Polychorus! Nån som testat?


Lithium

Recommended Posts

Annons
Har en Polychorus på ingång med posten så om några dar kan jag ge dig min åsikt!

Nu har det gått några dar, nu vill jag ha en recension och en väl genomgående sådan! Tack 🙂

Posten har varit stängd fram tills idag så har inte kunnat hämta ut den än! 🙂

Men idag så...

Musiken jag spelar är tyngre "metal", med en hel del odistade plockpartier etc, främst då kommer jag få användning av effekten som det ser ut nu. Men den är nog rätt bred, en bandkompis använder den till bas i ett annat band och det lät jävligt fräckt när jag hörde deras kommande inspelning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag äntligen pedalen i min ägo. Har inte haft möjlighet att testa den sådär jättemycket, men jag tänkte att det var bäst att stilla din nyfikenhet.

Pedalen överlag låter analogt och gött. Pedalen har fyra modes: Filter matrix, Flange, Chorus, Double track. Jag köpte den främst för att jag ville ha en mild chorus-effekt att använda på lugnare partier (tänk introt till Nirvanas Come As You Are) men man drar man på effekten kan det snurra rejält (tänk introt till Nirvanas Radio Friendly Unit Shifter). Finns även reglage för feedback och delay så man kan noisa sönder allt fullständigt om man så vill.

Flangern är fullt godkänd, kör helst en rätt mild inställning på den också men urvalet är brett.

Double track är ett kort delay, med fördel kan man använda det som en reverbliknande effekt.

Det som slog mig med pedalen är att det krävs en hel del rattande innan man får fram sina favoritljud, det finns många olika kombinationer av de fyra reglagen. Vilket jag ser som en fördel, att möjligheterna är många.

Ser fram emot att testa den i replokalen och att använda stereo-möjligheten.

Köp den inte i Sverige, har inte hittat den billigare än 3000:- här men från Thomann kostade den 1800:-.

Link to comment
Dela på andra sajter

electro harmonix gör snorbra pedaler!

men inget slår en riktigt bra banddelay/chorus like spaceecho =D

Redigerat av pompe
Link to comment
Dela på andra sajter

Är man bara ute efter chorus-effekten bör man kolla in Electro-Harmonix Small Clone. Riktigt bra analog choruspedal med mycket värme och charm. Visserligen inte alls lika flexibel som en Polychorus men riktigt bra låter den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...