Jump to content
Annons

Ljudbibliotek med skumma ljud?


Garberg

Recommended Posts

Annons
mallorcamange (oregistrerad)
Jag vill ha tag på "baklängesljud", skrammel och annat oljud som bla Marilyn Manson brukar ha i inledningen på sina låtar. Någon som känner till något bra ljudbibliotek eller liknande som innehåller sånt (om det ens finns)?

det ska finnas något på google. Testa söka på sound.....den här har jag tankat hem från ibland...bla till jullåt...du vet bjällror och sånt.

http://www.stonewashed.net/sfx.html

Redigerat av mallorcamange
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha tag på "baklängesljud", skrammel och annat oljud som bla Marilyn Manson brukar ha i inledningen på sina låtar. Någon som känner till något bra ljudbibliotek eller liknande som innehåller sånt (om det ens finns)?

det ska finnas något på google. Testa söka på sound.....den här har jag tankat hem från ibland...bla till jullåt...du vet bjällror och sånt.

http://www.stonewashed.net/sfx.html

Jag testar. Tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver inte vilket format du vill ha ljuden i.

Mappen Other Samples/FX-Vox i Reasons fabriksbank är en utmärkt utgångspunkt. Addera lite dist eller vänd ett ljud baklänges m.m. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Baklängesljud:

Ta vilket ljud du vill. Lägg eventuellt på ett långt reverb.

Exportera till wav.

Importera wav till Cubase, Reason (NN-XT) eller annat program.

Vänd ljudet bak&fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)
Kolla in www.sounddogs.com . Där finns inga gratisljud men i många fall kan man ladda ned precis det man behöver för en mycket rimlig kostnad.

Visst vet du att du fejknickar Claes med den bilden som avatar 😎😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...