Jump to content
Annons

ny dator


vaguely

Recommended Posts

Annons

Beteckningen xxxx+, som AMD använder, är en så kallad Performance Rating. AMD jämförde en processor mot en äldre

(referens) och den nya processorn skulle då motsvara den gamla, fast i med en hastighet på x mHz.

I vilket fall; Sempron-processorn är en föråldrad historia idag. Många satsar på Intels Core2Duo,

men AMD har bra alternativ i Athlon 64 X2-processorerna. De har bättre busshastigheter och lite andra skillnader,

förutom klockfrekvensen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
GIGAN (oregistrerad)
Beteckningen xxxx+, som AMD använder, är en så kallad Performance Rating. AMD jämförde en processor mot en äldre

(referens) och den nya processorn skulle då motsvara den gamla, fast i med en hastighet på x mHz.

I vilket fall; Sempron-processorn är en föråldrad historia idag. Många satsar på Intels Core2Duo,

men AMD har bra alternativ i Athlon 64 X2-processorerna. De har bättre busshastigheter och lite andra skillnader,

förutom klockfrekvensen.

Kapar denna tråd för en fråga.

Behöver man byta program, till Universal binary code, med de nya Intel core duo processorerna för pc?

Jag bytte till mac och upptäckte till min förvåning att de vst/au pluggar jag hade inte fungerade på grund av intel processorn!

Det kommer allt fler uppgraderingar, men jag har fått fortsätta köra pc pga det.

Funderar därför på att byta till ny pc istället.

Ngn som vet hur det ligger till?

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapar denna tråd för en fråga.

Behöver man byta program, till Universal binary code, med de nya Intel core duo processorerna för pc?

Universal är endast för Mac och innebär att programmet fungerar med både PPC-Mac och Intel-Mac.

Om dina pluggar inte finns som Universal Binary måste du köra din DAW (Cubase/Logic m.fl.) i Rosetta. Då "emuleras PPC".

Du tappar lite av datorkraften i en ny Intel-Mac men du kan använda dina gamla pluggar.

På Windows-sidan är det x86 (32-bit) eller x64 (64-bit).

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

GIGAN (oregistrerad)

Tack!

Ska söka vidare på Rosetta i forumet, men vet du hur det är med intels dual core processor?

Funkar mina gamla pluggar till dem?

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...